Koppeling slipt soms door ,versnellingsbak demonteren ,vervangen van koppeling drukgroep en koppelingspomp. Dichting vliegwiel olie aan dus vervangen (speciale keerring met metaal) . Na montage lekt deze nog meer olie en slipt nog af en toe door ??? Terug demonteren ,keerring terug vervangen met speciaal gereedschap van citroen ,koppelingsschijf (groep) geen olie aan ,terug monteren ok ?? Nee hoor ,koppeling slipt nu constant door in elke vitesse (???) en vrees dat de dichting nog lekt ??? Zou de boosdoener het vliegwiel kunnen zijn en is er een oplossing voor die kl...keerring ??? Hopelijk krijg ik een oplossing
Geplaatst door vercammen (0) PRO , lid sinds 7 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
jhl (0) PRO, 7 jaar geleden
Misschien een rare opmerking maar gezien dit een SAC-koppeling is, toch gemonteerd met speciaal gereedschap hiervoor? Anders slipt deze ook door.
vercammen (0) PRO, 7 jaar geleden
Beste, heb LUC koppeling gebruikt en met gereedschapsdoos voor montage van LUC zelf terug opgespannen zoals beschreven in de handleiding hiervan, dus drukgroep met gereedschap monteren en aanspannen met hendel tot de veren op het einde zijn ,dan 3bouten monteren en vastzetten , gereedschap lossen en overige bouten monteren ! Alvast bedankt voor de reactie
jhl (0) PRO, 7 jaar geleden
Je hebt toch het vliegwiel mee vervangen veronderstel ik?
vercammen (0) PRO, 7 jaar geleden
Afgelopen woensdag terug alles gedemonteerd,originele citroen keerring vervangen met hulp van citroen specialist en gereedschap, vliegwiel verv.ook terug nieuwe koppelingset alles gemonteerd ,proefrit ,koppeling goed maar lekt nog steeds :( olie vervangen en olieverdikker opgedaan .Op ralentie geen lek maar bij gas geven druppelt het eruit !!! Geef het op !!!!
harry4203 (425) PRO, 7 jaar geleden
waarschijnlijk overbodig, maar je gebruikt toch geen vet of ander smeermiddel om de keering te monteren he?
heb je toevallig een chassisnr van de auto?
vercammen (0) PRO, 7 jaar geleden
Heb op aangeven van citroen mekanieker nu WD gespoten op buiten en binnenzijde van keerring bij monteren wat ik de eerste keren niet had gedaan maar lek is nu meer dan de vorige ! ! VF7YCDMFC11602652
harry4203 (425) PRO, 7 jaar geleden
rare vraag, maar zie je wat aan de lekkende keering als je deze er weer uit hebt? heb je de door citroen voorgeschreven montagehuls en stempel gebruikt voor montage van de keering? als dit al zo'n teflon keering is mag je er iig geen vet oid aan smeren voor montage.
wel een naar verhaal zeg, kan me goed voorstellen dat je daar goed chagrijnig van wordt.
vercammen (0) PRO, 7 jaar geleden
Aan de buitenzijde of binnenzijde lekt ze niet ,steeds middenin de keerring waar deze in draait ! En zou de juiste stempel moeten zijn !