Beste
Jumper gaat in noodloop vanaf 3de versnelling .
foutcodes
p1250 ; deeltjesfilterregeneratie max duur overschreden
p1254 ; differentiaaldruksensor deeltjesfilter foutief
p1255 ; deeltjesfilter regeneratie foutief
p0500 ; voertuigsnelheid signaal ongeldig
Roetfilter en drukverschilsensor zijn vervangen ,
adaptatewaarden gereset
foutcode p1250 en p1254 blijven terugkomen
Voertuig blijft in noodloop gaan .
Wie heeft hier ervaring mee ?
Met vriendelijke groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste ,
Vandaag meting gedaan op fiche verschildruksensor .
Op pen 1 en 2 krijg ik 5 volt te staan .
Bij herhaaldelijk wissen van foutcodes komt nu fout p2002 altijd naar boven .
p2002 ; Dpf efficientie beneden drempelwaarde bank 1
global obd ; druk voor roetfilter ; can motormanagement computer afwezig ?
Wie o wie weet raad ?
mvg
is dat gemeten met de stekker erop?
Harry ,
Neen dit is gemeten met stekker eraf ( dus op de kabelboom ). dit was gemeten omdat onlangs de koppeling zou verandert geweest zijn , daar ik dacht ergens mss een kabelboom beschadigt is . Dit naar aanleiding van volgende foutcodes ;
Regeneratie is niet geslaagd. CAN motormanagementcomputer afwezig !
Meting oliepeil . CAN motormanagementcomputer afwezig !
Dit lijkt me toch op een communicatieprobleem tussen druksensor en computer ?
Met vriendelijke groeten
ps ;
Heeft iemand ervaring met ' public.service@citroen.com ' ?
Ik had een abbonnement afgesloten voor 1 uur maar kreeg toch geen toegang tot de betalende site
Mvg
meet iig ff met de stekker erop. dan moet je 5v, massa en een signaal hebben. signaal met contact aan ong 0.2volt. als je de stekker eraf neemt zet het stuurapp waarschijnlijk een 5v controlespanning op de signaalaansluiting.
heb je een chasisnr van die auto? kan ik ff in schema kijken.
heb je toevallig alle zekeringen ook gecontroleerd?
Harry
Misschien heb ik mij vorige keer verkeerd uitgedrukt . als ik meet met multimeter dan meet ik tussen pen 1 en 2 een kleine 5 volt . dus 1 zal spanning zijn , 2 massa en 3 signaal . Ik zal morgen eens meten of ik 0.2 v krijg signaal op 3
Alvast bedankt
grtjs
Heeft hier iemand ervaring mee ?
[quote=Grietje]Bekend probleem naar het schijnt !! Je moet de procedure volgen voor het vervangen van een motormanagement computer en dan wordt alles gereset, de storing wordt dan tijdelijk en kan gewist worden.
Dus niet vergeten bij het vervangen van de roetfilter bij een jumper om in het menu vervangingsonderdelen zowel de roetfilter als de motormanagement computer te vervangen.
!![/quote]
ja. dat klopt. zou daarna ook proberen een regeneratie uit te voeren.
Moet dit met de Lexia gebeuren ? Ik vermoed dat dit niet lukt met een bosch KTS 200 ?
pass -trough uitgevoerd met lexia en originele druksensor op vin code besteld .
Probleem tot nu toe opgelost
Christoph
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar