Ik heb sedert een tijdje het volgend probleem
de motor begint in vrijloop (ralenti) soms hevig te trillen
net alsof hij op 3 cilinders draait, maar blijft toch zijn
toerental 800 a 900 t/min behouden
Wanneer ik dan weer begin te rijden gaan al deze rare symptomen
over en kan het gerust weer een week duren voor het nog eens
voorkomt . (injector?,EGR klep?)
Wel geen enkele stoormelding (brandend lampje) van motormanagement
Daar hij het slechts sporadisch doet is het heel moeilijk om op dat
moment dingen te proberen (injectors 1 voor 1 afleggen) want dan sta je
natuurlijk aan de lichten of zoiets .
Ik heb geen apparatuur om de computer uit te lezen
dus hoop ik eigenlijk op een reaktie van iemand die het probleem
herkend en tips kan geven
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij een HDI Diesel mag je NOOIT de injectors los halen. Dan kunnen ze open blijven staan!
Ja ivm het loskoppelen van injectoren had ik al eens
iets dergelijks gelezen, loskoppelen van een injector
met draaiende motor = catastrofe, maar je zou ze wel
mogen loskoppelen als je tussendoor de motor stillegd .
Klopt dit
mvg
15 jaar
Lijkt me beter voor de motor dat je gewoon een afspraak met de dealer maakt om te kijken wat er aan de hand is.
Bedankt Oldford, maar jou oplossing had ik graag gehouden
tot wanneer ik geen andere opties meer heb .
Als ik hem moet binnenbrengen bij een dealer dan toch liefst
met een constant aanwezig probleem en niet met een sporadisch
opduikend fenomeen .
Tegen die tijd had ik graag al ontdekt (via eleminatie ) waar het
probleem zich situeert, misschien zelfs al de oplossing weten .
Wat ik vergeten heb te vermelden in mijn oorspronkelijk bericht is
dat de wagen 1 maand geleden in een aanrijding is geweest, kan het
zijn dat de trillingen niet van de motor voorkomen (geen foutmeldingen
op mijn dashbord ) maar wel van een motorsteun die daardoor defect
zou geworden zijn .
mvg
15 jaar
Ondertussen kan ik het fenomeen zelf uitlokken
Het zal wel niets met de motor of de motorsteunen te maken hebben .
Als ik bij vochtig weer de voorruit laat ontwasemen via de knop die
daarvoor dient, (ventilator draait dan voluit) dan begint hij na een
aantal seconden te trillen wanneer ik het dan weer afleg stopt het na een
paar seconden, de toerenteller verandert amper maar de batterijmeter
zakt wel een groot stuk naar beneden, als de trilling weggaat komt hij
weer normaal .
Hij doet het bij alle motorregimes niet enkel in vrijloop .
mvg
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar