Hallo, ik heb van een Citroen C5 uit 2008 het stuurhuis vervangen i.v.m. lekkage,
Het probleem wat nu optreed is dat het ESP systeem in werking gaat als ik alleen al een rondje om een rotonde rijdt met een lage snelheid, ook in een iets scherpe bocht gaat het systeem in werking, wat zich uit in een brandend ESP lampje en de rem gaat in werking ( ik weet echter niet op welk wiel de rem remt ).
Het systeem geeft geen foutcode`s, stuurhoek sensor is juist ingeleerd.
De stuurstok vanaf het stuurwiel zit op dezelfde plaats als bij het oude stuurhuis, na montage hoefde de sporing minimaal te worden bijgesteld.
De langs en dwarsversnellings-sensoren staan bij stilstand nagenoeg op 0.
Help, wie heeft hier ervaring mee.??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik gebruik een KTS van Bosch voor het inleren, zou een OEM tester van Citroen meer kunnen doen.
Zou je kunnen proberen. Geeft ie wel aan dat het inleren geslaagd is?
Linksom en rechtsom gelijk? Qua optreden storing?
Hoi Citrogek, allereerst dank voor je reactie, Ik heb de stuurhoeksensor door de dealer laten inleren, dit is wel gelukt.
Echter het probleem blijft zoals het is, en links en rechtsom is nagenoeg gelijk, qua uitslag en ook qua storing.
Ik vindt wel dat dit nieuwe stuurhuis behoorlijk zwaar draait ( is een ruil stuurhuis van Van heck ).
Dan zou ik toch voor een ander stuurhuis gaan. Staat er misschien ergens spanning op aangezien hij zwaar draait?
Wanneer links en rechts gelijk is en het inleren is geslaagd lijkt mij niet dat de stuurhoeksensor verdacht is. Moet eerlijk zeggen dat ik dit probleem nog niet eerder heb gehad.
Ik heb gisteren een origineel stuurhuis besteld, die gaat er onder en afwachten maar.
Hoi, Origineel Citroen stuurhuis eronder en probleem opgelost, moet zeggen dat de auto nu beduidend lichter stuurt.
Ik ben echter nog wel benieuwd hoe het zwaarder sturen invloed heeft op het ESP systeem, kan me voorstellen dat de elektronische pomp regeling een hogere stroom vergt en dat deze waarde mee wordt genomen door het systeem.
Als iemand een goede complete beschrijving heeft hoe het gehele systeem bedoeld c.q. bedacht is door de bouwer houdt ik me aanbevolen.
Gelukkig nu wel het probleem over.
Groeten Jos Joersen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar