C2 VRT 1.4 heeft een grote beurt gehad. Daarbij is de bobine eruit geweest en de stekkers los geweest oa van het gasklephuis. Auto heeft altijd perfect gelopen en nu zaagt hij op ca 3500 rpm en geeft een motor storing. Bij uitlezen P1161 en P1153. Stekkers los gemaakt, niets aan te zien. Foutcode gewist, deze komt direct weer terug zodra je de auto start.
Accu los genomen. probleem blijft bestaan.
Wie weet raad. Kan me niet voorstellen dat het gasklephuis het zomaar spontaan begeeft na het los nemen van de stekker.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributie ook vervangen ?
Nee, alleen bougies, lucht, oliefilter en olie.
Net de bedrading na gekeken daar er een doorslijt plek zat waar de zwarte kunststof leiding over de bobine loopt en daar de bedrading van de bobine raakte. Was wel beschadigd maar niet door gesleten. Ook aan de bedrading/stekker van het gasklephuis is niets te zien. Wagen heeft de hele nacht gestaan met losse accu pool. Probleem blijft. Loopt 3000-4000 rpm en reageert nauwelijks op het gaspedaal.
Stekker inlaatdruk / temp sensor goed ?
Kijk eens in de stekker van het gasklephuis en dan naar de stekkertjes zelf .
Klemkracht van deze stekkertjes nog wel goed ?
U zegt : reageert nauwelijks op het gaspedaal . Deze is toch gewoon kabelbediend!
Geen stekkers per ongeluk omgewisseld ( indien mogelijk )
Stekkers kunnen niet gewisseld worden. Ook aan de stekker van het gasklep huis zie ik niets aan de stekkertjes. Temp sensor stekker is niet los geweest.
Stekker van het gasklephuis net weer los gehad en contacten op spanning gedrukt. Motor liep daarna zagend tussen 1200 en 2000. Reageert nauwelijks op het gaspedaal. Daarna foutcodes gereset. Na het starten weer P1161 als enige weer terug en motor zaagt weer tussen de 3000 en 4000rpm.
Plaats eens het chassisnummer .
VF7JMKFVC97511364
Vond iets via chassisnummer over het opnieuw inleren .
Storingen wissen .
Contact afzetten en 5 seconden wachten .
Contact aanzetten en volgas geven .
Gaspedaal loslaten .
Zet alle verbruikers uit ( airco - binnenverlichting ed )
Start de motor en laat deze warmdraaien tot de motorventilator inslaat .
Maak een proefrit van 30 kilometer ( ik heb het niet verzonnen ) met toerentallen tussen de 1500 en 4000 p/m .
Houd daarna 1 minuut het toerental op 5000 rpm .( ook niet verzonnen )
Wis nadien de eventuele P1153 (heeft te maken met inleren )
OK, THX, ik ga er mee aan de gang.
Krijg de foutmeldingen niet gereset. De rest van de procedure toch maar uit gevoerd, 30km gereden, geen verandering. Komt ook volgas niet boven 4000rpm.
Gasklephuis verwijderd.............zat een stuk kunststof tussen de klep. Geen idee waar het vandaan kwam, nog hoe het in de klep is gekomen.. Verwijderd en weer lopen als een zonnetje.
Kijk aan , de wondere wereld van storingen . Mooi dat je het hebt opgelost en bedankt voor de feedback .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar