Het probleem bij deze auto is dat na een lange rit de auto gaat inhouden en dan gaat het motorstorings lampje branden. Als je dan de auto uitzet en opnieuw start is het lampje eerst even uit en het probleem is ook weg. Ga je dan weer een stuk rijden, dan komt het probleem weer terug.
Wij hebben al diverse malen de auto uitgelezen en onderdelen vervangen maar dit heeft tot nu toe niets geholpen.
Deze onderdelen zijn al vervangen / geplaatst: Bobine is vernieuwd
Bougies zijn vervangen door platina bougies ( type voor V6 motor )
Condensator op de plus van de bobine aangesloten
Bij de laatste keer uitlezen gaf de tester dit als fout aan:
Tijdelijke storing. Bediening bobine 2 afwezigheid vonk.
Storing code P0352
motor toerental 854
water temp. 88 C
snelheid auto 14 km/h ( bij optreden storing rijd de klant 120 km/h. Maar het komt ook voor bij 60 / 70 km/h )
druk in inlaatkanaal 400 mb.
samenstelling mengsel gesloten circuit 1
Wat mij verder opviel bij parameters was dat af en toe de dynamo bekrachtegingsspanning weg valt ( er staan dan --- i.p.v. 14,2 volt ) dit is trouwens als de motor loopt. Is dit normaal of kan dit misschien ook de veroorzaker zijn van de storing?????
Wie herkent dit probleem en heeft hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb alleen een opmerking over het lezen van parameters. --- i.p.v. een waarde wordt bij EOBD/OBD2 testers wel gebruikt als de waarde van de accuspanning niet gelezen kan worden door problemen met de communicatie.
Waar lees je deze auto mee uit? Komt --- ook bij andere velden voor?
Hallo
Ik lees de auto uit met de Lexia 3 test kast van citoen. Er komen verder geen gegevens met ----------- in beeld.
Lexia 3 ken ik niet. Ik heb dit ook wel eens bij de Diag 2000 gezien. Als er problemen met de communicatie zijn verschijnt er daar ook ----. Als je het niet vertrouwt moet je de spanningen gaan meten met een scope.
Alternatief: kun je EOBD proberen? Eventueel met een andere tester en dan naar accuspanning kijken.
heb je verder ook nog een oplossing voor het andere probleem?
Bedankt
Met een scope rijdend het primaire beeld heel secuur (langere tijd)in de gaten houden.
Zo ook div dynamospanningen.
Wat wel opvalt is dat de ECU de vreemde dynamo aansturing niet ziet als een fout .
Dit zijn van die storingen die soms minimaal zijn maar als ze maar vaak genoeg
door de ECU worden gezien zet hij toch de fout.(met MIL en soms noodloop)
Word het inhouden niet door de noodloop veroorzaakt?
Ouderwets de bougiekleur gecontr?
Andere bobines al gecontr?(soms is links rechts of cil1 blijkt cil2 te zijn)
Word je door de moderne tech op het verkeerde been gezet.
Bedrading(primair)?
ECU(eindtrap)?
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar