close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: houdt in (hikt)

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i 16V

In mei 2010 heb ik een citroen C5 break 2.0I 16V van 2004 gekocht. Bij aflevering (108000 km) heeft de auto een grote beurt gehad en is de distrbutieriem vervangen. Ook is er een afneembare trekhaak onder gezet. Al vanaf het begin heb ik last van inhouden (niet altijd) bijv. in de file of bij langzaam oprijden voor een verkeerslicht. Ook bij opschakelen of terugschakelen gebeurt het weleens (niet altijd). De citroendealer waar ik hem gekocht heb weet het ook niet echt meer. De auto heeft al meerdere keren aan de computer gehangen om uit te lezen, er is al eens een of andere sensor vervangen en de gasklep is ook al schoon gemaakt. Het inhouden gaat echt schoksgewijs. Wie heeft een suggestie, zodat ik de garage kan vragen om daar naar te kijken.

Geplaatst door

pietpaniek (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou de zogenaamde fuel trim uitlezen. Dit is een aanpassing die de motor-computer uitrekent a.d.h.v. de lambdasonde signalen.
Als alles perfect werkt staat deze op 0 (nul)%. Staat deze behoorlijk op positief dan is het mengsel te arm.
Is deze behoorlijk negatief dan is het mengsel te rijk.

Als er een afwijking is, dan bewijst dat het bestaan van een probleem. Daarna wordt het zoeken.
Bij te arm kan het een defecte sensor zijn, valse lucht, brandstofdruk te laag, etc.

oldford 0
badge

13 jaar

Om het verhaal compleet te maken. Ik heb 6 mnd garantie. alles wat tot nu toe met deze klacht te maken kon hebben is kosteloos nagezien, ook buiten de garantietermijn. Ik heb er zelf nog maar 10000 km mee gereden(teller staat nu op 118000) wegens een CVA en ik 6 mnd geen auto mocht rijden.
Ik heb weer een afspraak gemaakt om de fuel trim uit te lezen. Ik houd je op de hoogte

pietpaniek 0

13 jaar

Op het C5 forum, http://www.c5club.nl/c5forum/ , kom je deze vraag ook vaker tegen. Misschien daar even zoeken.
Mijn ervaring met 2 C5's is dat de remlichtschakelaar ook wel eens dit probleem, of soortgelijk, wil geven. Kun je met de lexia niet uitlezen helaas. Onze beide C5 waren wel een automaat, misschien dat dat uitmaakt.
Is er een regelmaat in het inhouden, dus bv altijd na het remmen, na een bocht etc?
Heb je een "gewone" 2.0 of een HPI(benzine!).
Johan

JHV 0

13 jaar

Het is een gewone 2.0 I. In de tijd dat ik niet mocht rijden heeft mijn zoon er weleens mee gereden en vond dat het gas geven reageerde op remmen, zodat ik hoop dat de remlichtschakelaar de boosdoener is. Je hoort nog van mij

pietpaniek 0

13 jaar

Auto is terug geweest naar garage, alles wat schoon te maken viel is gebeurd en er was geen storing ui te lezen. Het geheel is gereset. Opnieuw kosteloos. Tot nu toe (plm. 500 km) nog geen probleem gehad.

pietpaniek 0

13 jaar

pietpaniek
Particulier
Echte naam: Piet van Rij
Woonplaats: Rockanje
Geregistreerd: 2 augustus 2011Berichten: 4

Probleem is nog niet over. Auto weer weg gebracht. Ge constateerde storing is: bij gaspedaal los laten slaat de gasklep dicht. Er wordt nu gekeken hoe dit op te lossen.

[b]Verplaats door moderator stond bij rapporten.[/b]

Highway 670
badge

13 jaar

als je het gaspedaal los laat gaat inderdaad de gasklep dicht, dat is normaal

Probleem is niet opgelost geworden. De auto ingeleverd in de garage en voor weinig een C4 van 2007 gekocht. Het is een lust om hiermee te rijden

pietpaniek 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.