auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Jumpy: Jumpy 19TD 1997 zware koppeling

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19TD

Hallo,

Mijn Citroen Jumpy had altijd al een zware koppeling(zo zwaar dat de koppelings kabel ook kapot was) maar hij was dan ook nodig aan vervanging toe. Dus de hele handel is vervangen maar hij gaat nu nog steeds zwaar. Zo zwaar dat ik de veer van het koppelings pedaal heb gehaald om hem lichter te laten gaan en hij schraapt ook wat in het pedaal/kabel. De koppeling zit nu ook helemaal onderin. Ik heb de kabel nu veel strakker (geen vrije slag) omdat het pedaal anders niet goed terugkomt en hij anders heel moeilijk koppelt. De koppeling trilt ook bij het terugschakelen. De monteur die hem vervangen heeft zij dat de gaffel heel soepel liep en dat dat het probleem niet was. Zijn advies was om een originele set te monteren ipv de LUK set die er nu in gegaan is.
Is dit een kwaaltje bij Jumpy's, Scudo's en Expert's of heeft iemand nog een goed idee?

Groeten, Barry

Geplaatst door

rotax1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou barry bij luk sets nooit problemen gehad hoor.
als de koppelingtrilt dan is er vaak de plaat krom is of de drukgroep niet goed.
dat hij zwaar gaat zal toch in de kabel of bedienings mechanisme zitten want juist als de boel vervangen is gaat hij ligt.
het is niet normaal dat je de veer hebt gedemonteerd want deze hoort erop.
dus ik zou beginnen met de kabel op de bak tedemonteren en voelen hoe zwaar het pedaal gaat.
bij een nieuwe koppeling zit het pedaal ook dieper.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumpy of stel zelf een nieuwe vraag.