Citroën C4 2007: kachel

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6FY, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

kachel blijft rechts op heet. foutcode F72E lucht mengklep. Motortje gewisseld en laten draaien door temp te verlagen in gedemonteerde toestand geen probleem. motortje gewisseld en werkt perfect. kachelkleppen werken zonder einige weerstand. Modificatie setje is bij deze auto niet van toepassing omdat het anders is. zie alleen iets raars in de data luchtmengklep staat op 255% rechts maar ook links achter terwijl daar wel de juiste temp uit komt (zie foto)

.

Geplaatst door

Highway (550)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Morten ze niet gecalibreerd worden ?

kaleido 1 5615
badge vip badge

2 maanden

ik kon het niet met de tester. die functie zat er niet op.

Highway 550
badge

2 maanden

Tandwiel van de mengklep nog heel?
Daar wil nog wel eens 2 tandjes afbreken.

Plakkie 820
vip badge

1 maand

Bij dit systeem zit geen tandwiel op. ik denk dat ik een latere versie heb. Heb de filmpjes gezien

Highway 550
badge

1 maand

ik heb geen tijd gehad voor verdere diagnose dus dicht gebouwd. stekker van de klepmotor afgehaald. Gaat links op heet en reageert ook niet meer ook na dat ik rechts de stekker er weer op gezet heb. Nu beide motoren even er af en de klep vast gezet.

Highway 550
badge

1 maand

ben afgelopen week bij een citroen specialist geweest die kende het probleem niet. De foutcode had citroen geen diagnose advies staan.

Highway 550
badge

1 maand

als je bij n c4 picasso de stelmotoren eraf gehad hebt moet je ze even kalibreren!,
weet je zeker dat er geen gescheurde verbinding inzit, door zwaar draaien?
heb het zelf meegemaakt!

STIP911 75
badge

1 maand

Ik ga het deze eeek even los halen. Hoe doe je kalibreren?

Highway 550
badge

1 maand

Vandaag een andere regelunit erin gezet. Ander motortje er in en inleren maakte geen verschil. Andere unit er in gezet van een sloop auto. Het maakte geen verschil zodra je links de temp op 20 zet en je gaat rechts de temp veranderen dan gaat de blower wel harder draaien voor rechts alleen de stel motor gaat niet de kleppen veranderen. Als je de auto start en beide zijden de temp op 20 hebt staan voelt het rechts lauw en links warmer. Zodra je ergens de temp op een van de panelen veranderd dan is de kachel helemaal de weg kwijt voor rechts. het is dan of heel warm of heel koud. Ik heb de motoren niet gekalibreerd had daar vandaag niet de tester voor.

Highway 550
badge

9 uur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.