Bij deze auto valt bij een hogere belasting bij ongeveer 4000 toeren alle wijzers naar beneden en komen bij mindere belasting weer terug of bij los laten gaspedaal. In de BSI zitten geen storingen maar in de km teller wel,
nl. voertuigsnelheid, watertemperatuur en motortoerental.
De stekker aan de km teller zit goed vast en is schoon.
Wie weet raad
Groetjes Ton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vaker problemen met deze snelheidsmeters neem voor dit probleem contact op met A.C. Tronics in Almelo daar repareren ze deze klokken en weten vaak ook wat het probleem er mee is voor dat je hem opstuurd.
Succes,
Dick
wat is de klacht, alle wijzers gaan naarbeneden dus ook toerental en olietemp en watertemp?
Lijkt op spanningsval. chk eens goed de voedingen en massa, valt de motor ook kortstondig uit?
Wat voor display zit er in deze auto
De displays kunnen ook dit probleem veroorzaken, alleen lichten er dan ook een aantal lampjes kosrtstondig op. Het gaat om het lcd display type B, dwz met rds en temp en boordcomputerweergave, echter zonder nav.
kan idd ook in de klok zelf zitten zoals citroes zegt, maar dan is het vaak alleen de sn meter en de rest niet
Hallo citrofiel,
Ik heb sids kort een evasion Bwjr 1998 2.0 i 8 klepper.
Ik wil een navigatie systeem inbouwen en daarvoor heb je o/a een snelheidspuls nodig.
Nu is mijn vraag zit er in de iso stekker al een puls aansluiting of moet je deze van ergens andres aftakken en waar eventueel.
met vr gr Andre.
15 jaar
hallo oompiekoerier
de snelheidspuls zit niet in de isostekker. Er zit een snelheidssensor op het differentieel in de versnellingsbak. Dit is een hall gever. Witte 3 polige stekker. Er zitten dus drie draden aan. Een voeding, een massa en een signaal. Dit is dus te meten met een multimeter. De voeding is 5v de massa is 0 ohm met de carrosserie Dan is de andere draad het snelheidssignaal. Let op spanning meten bij contact aan. Weerstand bij contact uit.
Kom je er zo niet uit dan zal ik het even in het schema moeten opzoeken welke pen van deze stekker het precies is.
Beste Citrofiel,
zou je voor mij willen nakijken welke draad het precies is,of kan ik het singaal ook achter de tellerklok weghalen.
het signaal moet gebruikt worden voor navigatie om precies te zijn voor VDO/Daiton.
mvg oompiekoerier.
15 jaar
Oompiekoerier: Als je even de laatste 8 cijfers van het chassisnummer kunt geven zal ik het proberen op te zoeken.
Ik heb laatst een bericht van een Co-dealer gehad, zij lieten de motortjes van de Km teller Reparenen bij AC tronics. Zodra AC tronics die van de verzender heeft ontvangen, dna sturen zij een gerepareed exemplaar, (ze hebben er een aantal op voorraad). Dit werkte perfect bij deze storingen.
offtopic
ik ben erg benieuwt waar je werkt Citroënmonteur
Hallo Citrofiel,
hierbij de laatste 8 cijfers van het chassis nr 12470517
15 jaar
kan geen schema vinden van jouw auto, maar het zal denk ik aansluiting 3 moeten zijn van de sensor, dit is meestal een witte of een groene draad.
Maar meten is weten, suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar