Heren,
Als wij de koppelingspendaal indrukken en oplaten komen is er aan het einde van de slag een zgn. klik in de pendaal. Het gaat soepel maar dan lijkt het wel of het iets tegenhoud of doorschiet. De auto heeft nog geen 35.000 km gereden
Weet eigenlijk niet hoe ik dat het beste kan omschrijven.
Is er iemand bekend met het "probleem'.
Roland
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens of er een veer aan je koppelingspedaal zit. Misschien dat dit het probleem veroorzaakt.
Vaak trappen mensen onbewust te hoog op het pedaal en zo de veer kapot....
Hmm, Franse makelij. Mijn golf 2 GTS 1986 1.8 ltr ( met nog 1e motor ) heeft na 349.508 km géén enkel probleem.
Gelukkig is het een Lease auto.
Roland
17 jaar
[quote=vw-hobby]Hmm, Franse makelij. Mijn golf 2 GTS 1986 1.8 ltr ( met nog 1e motor ) heeft na 349.508 km géén enkel probleem.
Gelukkig is het een Lease auto.
Roland[/quote]
Ook een golf gaat stuk, wacht maar af... Het VW gedeelte van problemcar kent immers ook zat ellende met golfjes.
Laat het anders gewoon door je dealer oplossen als je een leaseauto hebt...
17 jaar
Zeker maar ik ben altijd belangstellend wat het misschien kan zijn.
Alvast bedankt allemaal.
Roland
17 jaar
Laat maar even weten wat het was.
Dat "geen enkel probleem" valt aan je bijdragen te zien ook wel mee... (roest e.d.) Hebben 205jes van '86 geen last van. :D
17 jaar
Ik bedoel het koppelings gedeelte, maar hij heeft natuurlijk wel een boodschap gedaan.
Roland
17 jaar
Altijd dat "Franse rotzooi". Mij Xantia stond op 450000 km toen ik m wegdeed, motor nog prima. mensen die in vw's rijden praten zoals ze rijden; een beetje agressief. Als het erop aankomt laten ze hun auto veelvuldig door een garagebedrijf maken. Golf 1.6 en sdi; wel is gehoord van in elkaar gelopen versnellingsbakken? De 1 na de ander.
Terug naar het probleem; die knik kan in je koppelingskabel zitten. Die is bij sommige typen zelfstellend en dat mechaniek wil nog wel eens kapot gaan; met een xantia gebeurde het ook, vervolgens kon je er oneindig mee door rijden. Het voelt echter niet degelijk. Een koppelingskabel is niet zo duur; ik zou dat proberen als je er van af wil.
17 jaar
Ik reageer niet meer inhoudelijk op dit topic. Dit omdat deze meneer een leaserijder zegt te zijn die graag weet waardoor dit veroorzaakt wordt.
Ik ben bang dat deze info gebruikt wordt om de dealer onder druk te zetten. Dit kan echter nooit de bedoeling zijn van dit forum!!
17 jaar
[quote=mcitr.]Terug naar het probleem; die knik kan in je [color=red]koppelingskabel [/color]zitten. Die is bij sommige typen zelfstellend en dat mechaniek wil nog wel eens kapot gaan; met een xantia gebeurde het ook, vervolgens kon je er oneindig mee door rijden. Het voelt echter niet degelijk. Een koppelingskabel is niet zo duur; ik zou dat proberen als je er van af wil.[/quote]
Ik vermoed dat een C4 een hydraulische koppelingsbediening heeft, dus geen kabel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar