Ik heb een Saxo uit 96. Tot vandaag deed hij het perfect, als een zonnetje zeg maar.
Nu stap ik net in mijn auto om naar huis te rijden, druk de koppeling in en start de auto en toen dacht ik
is dit wel mijn auto?
De koppeling voelde niet zoals normaal. Normaal kon ik deze soepel indrukken en kwam hij soepel terug omhoog.
Als ik hem nu indruk voel ik eigenlijk niet echt dat ik hem indruk, en op het einde is het net alsof je op je rempedaal drukt als de auto uit staat.
Ik kan wel gewoon schakelen, maar als ik bv. in de 2de versnelling zit en ik rijdt zon 2500 toeren en dan druk ik het gas in, dan hapert hij even en gaat dan gewoon verder zoals normaal.
Met haperen bedoel ik dat je dan dus even toeren maakt zonder harder te gaan rijden, zoals je normaal ook krijgt als je het gas indrukt als je de koppeling in hebt gedrukt. Dit is trouwens in alle versnellingen zo en niet alleen in de 2de.
Vreemd want vanochtend deed alles het nog goed?
Wat zou dit kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij dat de koppeling defect/versleten is, misschien olie op koppelingsplaat of gewoon op.
Enig idee wat het kost om dit te laten maken? Of hoe lang iemand daarmee bezig zal zijn?
De vorige keer was mijn radiateur kapot en toen vroeg de garage geloof ik 600 euro om deze te laten vervangen... toen heb ik deze, als complete leek, zelf vervangen in 2 uur.... dus vandaar even de vraag
14 jaar
Als de koppeling nu sponzig aanvoelt kan de diafragma veer gebloken zijn .Dit kan van het een op het andere moment. Ook eerst de bediening controleren (kabel gedeeltelijk gesprongen ) maar dan was de werking al niet soepel. Succes .Willem!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar