Steeds vaker gaat het lampje, wat staat voor de emissie, branden.
Omdat je bijna geen gas meer kan geven, moet ik naar de kant van de weg en een paar keer opnieuw starten,
Meestal na een paar keer kan ik weer gewoon weg rijden.
Nu ben ik bij de garage geweest en hebben ze de computer gereset, en verteld dat er foutcode P1152 en P1163
mijn vraag: hoe is dit weer normaal te krijgen?
ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want ik ben steeds banger om het op een ongelegen moment te krijgen.
gr Bonnie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laten repareren door de dealer?
Ja, maar wat is er dan kapot?
Ze halen daar hun schouders op.
14 jaar
P1152 Throttle Motor Position Sensor 1/2 Correlation Error
Waarschijnlijk gasklep defect.
Is dit een dure reparatie, want misschien is het voor niets. ( in jouw antwoord zit een 'waarschijnlijk')
en wat zal dat andere probleem zijn?
14 jaar
Gasklep zit op ca 300,-. tja ik baseer me op de gegevens die ik krijg, en het blijft een diagnose op afstand... En helaas zijn we niet helderziend
P1163 ook iets met de gasklep
Oiram
die kan ik niet zo vinden helaas. Welke database gebruik jij Oiram?
Bedankt voor jullie snelle antwoorden, maar nu komt natuurlijk de vraag van mij: als het dit is en ik laat er (voorlopig) niets aan doen, is dit dan schadelijk voor de auto?
Ik moet namelijk eigenlijk pas over 4 weken naar de garage (afspraak) en dan kan dit in 1 reparatie.
14 jaar
Totdat je een ongeluk krijgt omdat je op de verkeerde plaats last hebt van het probleem en niet weg kan rijden.
Als de verzekeraar er achter komt dat er al langer een defect in de auto aanwezig was, heb je een probleem.
Ja, daar heb jij een punt!
14 jaar
Ik was deze topic eigenlijk begonnen, omdat men zei dat ik wat feller moest rijden en dat dan het probleem opgelost zou zijn.
het zou een veel voorkomend probleem zijn, vandaar m'n voorzichtige vragen aan de experts.
14 jaar
Wie is "men"?
M'n garage, waar de auto in onderhoud is.
(geen dealer, misschien vandaar)
14 jaar
Als een elektronisch gestuurde gasklep kapot is of gaat, heeft dat niets te maken met de rijstijl, tenzij het een ontwerp-fout is.
Ik zou maar eens naar een dealer gaan.
Ga Naar de dealer en laat de m'n computer updaten en initialiseren van de gaspedaal . Heb vandaag de zelfde storing gehad . Suc 6
[quote=fordmonteurtje]die kan ik niet zo vinden helaas. Welke database gebruik jij Oiram?[/quote]
Ik heb de laatste jaren zelf een database gemaakt voor fabrikantspecifieke foutcodes, en die codes komen overal vandaan.
Je hebt mensen die sparen postzegels, en ik spaar foutcodes:))
Ik moet zeggen, ik kan de komende jaren wel vooruit met mijn hobby, ze verzinnen iedere keer weer nieuwe.
Voor Peugeot Diesel had ik staan.(Topicstarter heeft een benzine motor!, dus niets is zeker)
P1163 absence retiming accelerometer (zelf ooit eens vertaalt) snapte de omschrijving niet helemaal.
Maar moet zeggen, zou inderdaad wel eens opnieuw inleren gasklep kunnen betekenen.
En eerst even de gasklep reinigen natuurlijk.
Oiram
Nou de auto is 2 dagen naar de dealer geweest, maar konden niets vinden.
Ik had verteld dat telkens na een error, de motor uit doen en een paar keer opnieuw starten, het probleem op gelost was.
Nu vertelde ik van de foutcode, maar ze zijden dat alleen de foutcode's door hen gemeten geldig waren.
Dus nu is er niets aan gedaan, wat nu?
Gewoon doorrijden, en dan de kans lopen dat op een verkeerd moment de error weer toe slaat?
Is dit gewoon bij C3?
Ik rijd deze auto pas een jaar, dus weet niet wat ik beter kan doen......
14 jaar
Andere dealer zoeken en foutcodes doorgeven voordat je de opdracht geeft.
Ja, maar ze zeggen dat alleen de foutcodes door een erkend citroendealer tellen.
op het moment dat m'n auto bij deze dealer stond, was er geen conflict.
ik dacht dat er een soort van geheugen in zou zitten.
14 jaar
Jawel, dat geheugen is er. Maar of diegene die het eerste de codes uitlas heeft ze verwijderd of er zijn meer dan 40 ritten gemaakt sinds de fout optrad en dan worden ze ook weggehaald. Aan de andere kant zou ik verwachten gezien de klachten dat de codes wel weer terug komen.
Een goede dealer zal een proefrit maken om te zien wat voor de codes er dan uitkomen.
Je hebt de mening van 1 dealer gehoord, een andere dealer kan anders reageren.
Gewoon vooraf het verhaal uitleggen inclusief de codes die zijn uitgelezen. Worden die afgedaan als niet belangrijk dan op naar de volgende.
1 proefrit bracht natuurlijk niets op.
Ik heb zelf ook wel eens 2 weken geen probleem, dus het had wel heel toevallig geweest als er met die testrit een conflict optrad.
Ik heb gewoon voor de arbeidsloon mogen betalen, dus het wordt een steeds duurder probleem, vandaar ik niet zomaar alle garages af kan lopen.
En wat klopt er van hun verhaal, dat de foutcodes van een reguliere garage anders zijn, dan van een citroendealer?
14 jaar
De codes zijn hetzelfde. Het probbleem is dat ze niet de betekenis weten. Hoeven ze ook niet, want daar hebben ze hun eigen apparatuur voor.
Als de code er niet in zit, krijgen ze op hun apparatuur ook niet de extra informatie die vaak nodig/makkelijk is bij het zoeken.
En ja, dat maakt het allemaal niet gemakkelijker om uit te zoeken.
En eerst verhaal uitleggen, kijken wat de reactie is en dan pas opdracht tot repareren geven.
Bedankt voor je reactie's
14 jaar
Bedankt voor alle reactie's
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar