Onze C3 stinkt onder de motorkap behoorlijk naar diesel. Ik zie echter niet echt nattigheid rondom de motor. Het enige wat ik zie is een wat licht vochtige plek bij het kleppendeksel (als dat het is tenminste). Wat kan de oorzaak zijn?
Mvg,
Erik
Geplaatst door 406rijder (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
haal de sierkap er eens af, waarschijnlijk zijn de brandplaatjes van de verstuivers lek....
406rijder (0), 14 jaar geleden
Kan ik die sierkap er zonder problemen afhalen? Hoe kan ik zien of de brandbplaatjes lekken en zo ja wat kost da ongeveer?
Mvg,
Erik
406rijder (0), 14 jaar geleden
Heb inmiddels gekeken maar de injectoren zitten aan de achterkant van de motor onder het luchtfilter. Kan de injectoren niet goed bekijken zonder dat ik de hele boel met demonteren. Als we er eens vanuit gaan dat de brandplaatjes het probleem zijn en bij alle 4 injectoren vervangen moeten worden waar moet ik wat kosten betreft dan ongeveer op rekenen?
Mvg,
Erik
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
weet niet welke motor voor je hebt maar dat is dan geen 1.4HDI! de verstuivers zitten boven o pde kop, sierkap kun je recht naar boven er af pakken. Tja, als ze lek zijn, moet alles schoon gemaakt worden, schroef draad schoon tapen, wel een paar uur werk. en dan nog hopen dat de verstuivers er heel uitkomen ....
406rijder (0), 14 jaar geleden
Volgens kenteken is het toch echt een 1.4 hdi (50kw)! Bovenop de motor zit alleen een kleppendeksel erachter het luchtfilterelement en daaronder de verstuivers. Zo te horen ook geen klus om zelf te doen. Kan anders nog wel een foto maken.
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Wat er op het kenteken staat en wat er onder de kap zit, kan nog wel eens verschillen.
Maak maar een foto.
Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden
Door moderator geplaatst:
[url=http://img690.imageshack.us/i/dsc00069oi...][img]http://img690.imageshack.us/img690/2433/...[/img][/url]
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Hans is dus ook zo lief geweest om mijn complete post te verwijderen[img]http://i.fokzine.net/s/frown.gif[/img]
Dit is wel een 1.4HDI, luchtfilterhuis moet gedemonteert worden om bij de verstuivers te kunnen, en dan zit je recht op de cilinderkop
Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden
[quote=fordmonteurtje]Hans is dus ook zo lief geweest om mijn complete post te verwijderen[url]http://i.fokzine.net/s/frown.gif[/url][/quote]
Het had geen zin om alleen jou post te laten staan...
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Weet ik Hans, dan had de volgorde geen logica gemaakt [img]http://i.fokzine.net/s/puh2.gif[/img]
406rijder (0), 14 jaar geleden
Bedankt Fordofieel. Ik denk dat ik dit maar aan de garage overlaat.
Mvg,
Erik
stoffel10 (0) PRO, 14 jaar geleden
heb net zo 1 gedaan van een ford fiesta ( ook met psa motor ) .
gouden raad ; als particulier niet zelf aan beginnen . heb er zelf 5 uur aan gewerkt , grote kans dat er verstuivers vastzitten met kans op braak . ( ong 400 per verstuiver ) verstuivers kunnen niet verwijdert worden zonder het kleppendeksel te verwijderen . verstuiverringen niet zomaar veranderen zonder de zittingen te frezen ;
anders komt het probleem gegarandeert weer .
mvg christoph
406rijder (0), 14 jaar geleden
De lekkage is inmiddels opgelost door de dealer. De oorzaak was een lekke retourleiding van de vestuivers. Wachttijd op onderdeel was 3 weken. Volgens de dealer een zeer zeldzame vorm van lekkage en onderdelen zijn dan ook niet op voorraad in Nederland. Het zal wel heel toevallig zijn maar mijn eigen C5 2.0 16v HDI heeft afgelopen zomer excact hetzelfde probleem gehad en toen 2 weken moeten wachten op onderdelen.
Erik