close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: menu boordcomputer is niet toegankelijk

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

van de week een citroen c5 break gekocht met 217000 km op de teller. had een dynamo probleem en 2 jaar stilgestaan maar met een revisie dynamo en wat kleine reparaties aan lampjes, banden en een map-sensor voor de co2 uitstoot is ie glansrijk door de apk gekomen. auto rijdt geweldig en ik ben uiterst tevreden met de nieuwe bolide. nu zou het mogelijk moeten zijn om met de knop op het uiteinde van de rechter hendel (ruitenwisser) de boordcomputer te laten verspringen naar liter verbruik, hoeveelheid te rijden km etc. dit doet ie niet. hij blijft temp, radio en datum etc aangeven. ook na inspuiten met wd40 geen resultaat. iemand een idee? nog een vraag. bij stilstaan en stationair draaien ruikt het in de auto naar uitlaatgas. is dit omdat de achterste einddemper eindigt onder de auto of kan dit een andere reden hebben? zo ja, iemand een oplossing hiervoor. ik dacht zelf aan verlengen van de pijp maar daar zou citroen toch wel over nagedacht hebben.

Geplaatst door

rangerave (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je kan de display op 2 manieren wijzigen
door middel van een testkast bij een dealer
of de knoppen op de display, niet met de knop ruitenwisser
dit staat ook in instructieboekje

andreas08 0
badge

9 jaar

Dat klopt. Met de knoppen op het display kan idd de tijd, de datum en de taal veranderd worden. Wat ik niet kan oproepen is de display over de hoeveelheid brandstof per km verbruik, hoeveelheid te rijden km met de brandstof aanwezig, het gemiddeld verbruik en andere van dit soort info. Deze zijn vlg het boekje op te roepen en te veranderen middels de knop aan het einde van de ruitenwisserhendel. Echter doet dit bij mijn c5 niets.

rangerave 0

9 jaar

Na wat forums gelezen te hebben lijkt t alsof de com 2000 een schoonmaak of herstelbeurt nodig te hebben en zouden de flatcables het wel eens begeven kunnen hebben. Iemand ervaring hiermee!??

rangerave 0

9 jaar

Het uitlaatgasprobleem is opgelost. Het slangetje op de klepdeksel voor de nokkenassensor was afgebroken waardoor er gassen vaniuit de motor naar binnen gezogen werden. Nieuw slangetje en een verstopte sensor verder is dit opgelost. Nu mn display nog.....het vermoeden blijft sterk als ik zie dat mijn linker richtingaanwijzer en mn automatisch licht een eigen leven lijden, dat de com 2000 eruit moet. Heb op het forum gelezen dat dit wel te doen is en dat dit wsl een flatcable betreft die kapot is. Iemand ervaring met het repareren hiervan?

rangerave 0

9 jaar

Hallo, ik zelf heb ipv de flatcable van mijn verlichtingshandel er een ethernetkabel aan gesoldeerd rechtstreeks op de printplaat. je moet dan wel met een aantal schakelaars werken. bij mij 1 voor het licht aan en uit, 1 puls voor de mistlampen aan en 1 keuzeschakelaar voor stads of normale verlichting (apk eis).
je moet dan wel de comm 2000 delen, de schuifconnector kapot knippen en de pinnetjes los solderen, om hierbij te kunnen heb ik in de achterzijde een gat gesmolten.
Als je de rj45 connector aan de draad laat zitten kun je gemakkelijk testen wat er gebeurt, (andere zijde er aanklikken met een koppelstukje)
Je moet wel durven om de airbag, het stuur en de com 2000 te verwijderen en hierna te delen.
ook een kleine soldeerbout is nodig. let op dat je stuur exact recht staat bij het demonteren van het stuurwiel, laat ook de bout er gedeeltelijk inzitten als je het stuur los probeert te krijgen, en accu los natuurlijk.

schol 0

9 jaar

jeetje Schol wat een ingewikkeld verhaal. gelukkig is de uitleg op het c5 forum wat beter te volgen. maar in grote lijnen komt het op hetzelfde neer. Ik heb ook al gelezen over bypassen van de gebroken kabels in de flatcable en over het omhoog wippen van de connectors zodat er beter contact ontstaat. wat vooral voorop zal staan is dat het met beleid en tijd gebeurt want het luistert allemaal erg nauw. klusje voor een vrij weekend dus..... en een gebruikte com 2000 kost 100,-. alleen blijft dat een risico dat deze ook niet helemaal okay is. wordt vervolgt.

rangerave 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.