close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C3: Misfire 2e cilinder

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Vermogen (kw): 60

Hoi,
Heden een Citroën C3 met een 3 cillinder motor aangekocht, voor mijn stiefzoon,
Wagen rijdt normaal tot op een punt dat hij te lang op ralenti draait, bijvoorbeeld in een file.
Tijdens het naar huis rijden heb ik meer dan een uur in file gestaan, de wagen reed goed tot na een tijd in de file, begon plots de koelventilator van de motor volle kracht te draaien, de motor schokte.
Ik kon bijna geen gas meer geven het toerental ging heel langzaam naar boven en de motor had geen kracht meer.
Thuis aangekomen de wagen uitgelezen en kreeg de foutcode P1338, (misfire cil 2)
Als ik de fout opzoek op verschillende forums, dan gaat het van benzinepomp over bobijn tot complete motor vervangen.
Ik heb nog niet de tijd gehad om er aan te werken, maar heeft er iemand van jullie een oplossing?
Door de bomen zie ik het bos niet meer.
Alvast bedankt voor jullie positieve inbreng

Geplaatst door

benny daems (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aardig verborgen gebrek zou ik zo zeggen.
Heb je de auto bij een bedrijf gekocht? Dan heb je altijd recht op garantie.

Doorrijden met een motor die op een cylinder minder loopt is niet verstandig.
Dat kan ook nog eens de dure katalysator slopen.
Beter is het om dan ergens te stoppen en de de motor te herstarten, eventueel na enige tijd afkoelen.
De koelventilator wordt bewust aangestuurd door de motorcomputer tijdens deze fout, daar is dus niets mis mee.

Tja, nog wat meer oorzaken: defecte/verouderde sensor, defecte benzineinjector, defecte brandstofdruk-regelaar, valse lucht.

Ik ben bang dat dit zoeken en meten wordt.
Als eerste foutcodes uitlezen en ook de Freeze Frame data. Dat zijn de condities op het moment dat de fout optrad.
Mogelijk kun je daar al iets aan zien. Anders wordt het meten.

oldford 0
badge

5 jaar

Had ook een misfire op een cilinder, bougies vervangen en het was over. Overigens geen probleem gehad met hitte ed. Uiteindelijk hadden we wel een defecte voorste lambdasonde.

basman180 0

5 jaar

Hoi,
Sorry voor het late antwoord, voorlopig heeft de wagen geen kuren meer verkocht, dus ook niet verder moeten zoeken, moest hij terug herbeginnen of ik ga toch dieper graven om eventueel onderliggende problemen op te zoeken hou ik jullie op de hoogte.
In ieder geval al bedankt om mee te denken.
Grtjs Benny

benny daems 0

5 jaar

.

benny daems 0

5 jaar

Hoi,
Ik had beloofd de uiteindelijke oplossing door te bezorgen.
Het is een verbrande uitlaatklep van de 2e cillinder, waardoor er waarschnlijk op bepaalde momenten foute data naar de computer gestuurd werd en deze de 2e cillinder uitschakelde

benny daems 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.