close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: Moter blijft koud even niet goed lopen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16V

Deze klacht heb ik al eerder aangekaard.
Het volgende doet zich voor: bij koude start moet je geen gas geven want dan slaat hij af,
dat duurt ongeveer een minuut en dan kun je gewoon gas geven. Dit doet zich soms ook
voor wanneer de moter na een paar uur heeft stilgestaan, zeg maar met een moter
temperatuur van 40 graden. Voor de rest loopt de moter goed.
Het volgende heb ik gedaan: moter en brandstof systeem gereinigd met de middelen van Forte
motertemperatuur, map en luchtsensor zijn goed, er is geen backfire geweest.
Als dit euvel zich voordoet treed er geen foutcode op en aan de parameters is ook niks waar te
nemen. Bij koude moter is de compressie gemeten deze is goed.
Deze storing is er langzaam ingekomen, na wat wij er aan gedaan hebben is het wat beter geworden
maar niet over.
De enigste storing die er in komt na verloop van tijd( moterlampje brandt) branstof regeling.
De zuurstof sensor achter de kat. pendelt bijna hetzelfde als voor de kat, de kat. werkt dus niet
goed meer. Met deze storing kan ik geen verband leggen met het probleem.
Wie weet een oplossing.

Geplaatst door

jan dijk (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

doet het probleem zich met zowel gas als benzine voor??????

nic 0
badge

16 jaar

Bij koude start loopt de moter op benzine A G systeem en schakelt na verloop van tijd over
Wat betreft het moterlampje dan loopt hij op gas.

jan dijk 0
badge

16 jaar

de auto koud met testapparatuur er op starten en controleren kijken wat de waardes zijn en waar er verschillen te zien zijn misschien temperatuur meter hoeveelheid ingespoten brandstof niet correct
je kan het gasklephuis en eventueel stappenmotor goed reinigen als dit nog niet gedaan is

andreas08 0
badge

16 jaar

De auto heb ik koud met testapparatuur gestart, dan zijn er geen afwijkingen t e zien
gaskleppenhuis en stappenmoter heb ik gereinigd, brandstofdruk gemeten ong. 2 bar

jan dijk 0
badge

16 jaar

Is die 2 bar niet te laag?
Oiram

de druk heb ik weer gecontroleerd. die ligt tussen de 2.5 en 3bar, tijdens het staren en lopen.

jan dijk 0
badge

16 jaar

welke olie zit er in de motor?, ik gebruik zelf altijd 0w30,merk maakt niet uit

THEFXR 0

16 jaar

het zijn de klepstoters die pompje op en dan blijven de kleppen open staan tot de motor warmer word. speolen en vullen met 0w30 en langdurig latan rijden en dan word het langzaam beter. lukt het niet dan eerst bidden en de stoters vervangen een tijdrovend klusje.

126 0
badge

16 jaar

de oliekanalen zijn waarschijnlijk te klein,waardoor(hierboven gemeld) de klepstoters niet goed werken,motor idd goed reinigen en 0w30 erin gooien. en rijdne ermee.
wat is de huidige KM stand?

THEFXR 0

16 jaar

nee de terug voer uit de klepstoter raakt verstopt

126 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.