hallo ik heb hier een c3 staan de temperatuur loopt in het rood de ventilator draait en gaat van langzaam naar snel als de rode lamp van de temp meter brandt en geeft een foutcode p0485 de ventilator, thermostaat en sensoren zijn vernieuwd wie kan mij hiermee helpen?
Geplaatst door beverwijk (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 Reacties
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
blaast de kachel in de auto wel warme lucht?
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
goed ontlucht?
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
hoi de auto is goed ontlucht bij de thermostaat en kachelslang koperen inbus en ventiel dopje ,het vreemde is dat de koelventilator op de radiateur wordt an gestuurd als de motor warm is maar waarschijnlijk niet voldoende snel draait de kachel wordt warm dus kan het geen lucht zijn volgens mij zegt de code jullie iets?
p0485 groeten peter
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
p0485 Fan Power/Ground Circuit.
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
en dat houd in dat er een slechte verbinding is ofzo ?
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
KAN. mij lijkt dat wanneer de bedrading niet goed zou zijn,de fan helemaal niet zou draaien... controleer je koelvloeistofsensor eens op de waardes
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
dat ga ik morgen even doen ik heb nieuwe sensoren geplaatst orgineel de blauwe en groene en misschien zit er een defecte tussen ,een weerstand in de kabel naar de koelfan lijkt mijzelf niet anders zou hij ook niet voluit kunnen draaien
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
ik denk dat de snelste stand in dit geval komt door het branden van het controle lampje.... dit zie je wel vaker.
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
hallo ik ben net bezig en bij het uitlezen geeft hij aan status mengselregeling openloop regeling (omstandigheden om over te gaan op closed loop niet bereikt ) en dat bij en temp van 94 graden
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
Als er een storing in de motor EBE staat zal het systeem ook NOOIT in closed loop gaan! Niet bij alle storingen gaat het MIL lampje branden!
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
wat bedoel je met EBE en wat te doen ?
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
EBE= de motor ECU.
Storingen van de motor ECU uitlezen, en kijken als daar foutcodes instaan.
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
p0485 is de storingscode er was eerst een storingscode p0118 dat was een storing in de bedrading van de koelfan die was opgelost en nu is deze storing er nog p0485
gr peter
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
met airco of zonder?
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
met
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
gebeurt dit ook als de AC aanstaan? en draaien de vinnen wel op de lage stanaan met ingeschakelde airco?
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
hoi ik ben weer even bezig en hij geeft aan p0113 signaal inlaat lucht bij + onderbroken als ik de airco aanzet op de koudste stand dan draait dekoelfan goed maar als ik de stekker van de koelwater sensor los haal loopt de temp op en gaat de fan nog sneller draaien doe ik de stekker er weer op dan gaat deze na 5 sec weer op de stand terug van de airco snelheid en hij gaf water temp - 40 graden celcius aan gr peter ,ik zie trouwens geen sensor zitten van de inlaat lucht is deze gecombineerd met de map sensor ?
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
-40 van de koelwater temp is een noodwaarde van de ECU. Als je de sensor hebt vervangen, moet je de kabelboom door meten en denken aan de ECU.
Op het moment dat de ECU geen temp singaal krijgt, zet hij automatisch de koelvinnen in de hoge stand als nood procedure
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
hoi ik ga vanmiddag weer meten er kwam weer van alles tussendoor ik ga alles maar doormeten en als ik wat ondek dan hoor je het wel alvast bedankt
beverwijk (0) PRO, 13 jaar geleden
Ik ben weer aan het meten geweest en ik denk dat het in de ecu zit en ga hem op sturen door de drukte had ik geen tijd om eerder bericht te sturen maar als ik meer weet laat ik het weten ik heb de temperatuur gemeten met een temp meter op alle koelslangen radiateur e.d die staat op 94 graden en de meter in de auto springt zomaar in het rood maar we wachten af groeten peter