Zondag begonnen met het uitbouwen van de versnellingsbak daarbij de auto ongeveer 2 a 3 dagen spanningsvrij gestaan . Na het uitbouwen van de versnellingsbak koppeling gewisseld en terug gebouwd,
Toen we helemaal klaar waren de koppeling ontlucht en getest.
Nu willen we de auto starten en de auto start niet meer doordat de auto geen diesel krijgt.
Op zoek gegaan naar stekkers die los konden hangen maar alles zit goed vast, het vermoeden reist dat de dieselpomp niet wordt ingeschakeld. Kan dit komt door de sleutel of kan het ergens anders aan liggen. Motordraaid rond maar slaat niet aan ,niks gek te zien na het wisselen van de versnellingsbak met startpiloos in de turbo slaat de motor meteen aan. Wie kan me op weg helpen .
Zou em toch even uitlezen, soms herkent de auto de sleutel niet meer na een paar dagen stroomloos te zijn. Dit is dan te zien in de meetwaardenblokken.
oke dank u wel dan ga ik even navragen wie de sleutel kan inleren op nieuw.
Of kent u iemand die dat kan ?
heeft de persoon de auto daar bij nodig of alleen de sleutel ?
gr,
jos
2 dagen
Goede middag,
Wat ik dan niet begrijp waarom hij met strart piloot in spuiten wel loopt ?
gr,
jos
2 dagen
heer beunhaas,
Hoe lang moet ik hem dan doorstarten voor er diesel komt ?
Dat de accu leeg is ?
gr,
jos
2 dagen
Is logisch dat hij met startpiloot wel loopt er is een soort van brandstof.
Heeft deze motor nog losse brandstofleidingen naar de verstuivers , zoja drasi deze allemaal eens iets los , start en kijk of er brandstof komt.
goede avond.
een heb ik los gemaakt maar er komt geen brandstof uit
2 dagen
Oke dan of nog veel lucht of de pomp geeft niet vrij .
Startonderbreker gaat er niet af is een optie
oke waar zit de hogedrukpomp van deze citroen berlingo ?
kun je deze handmatig pompen tot er diesel komt ?
2 dagen
Heb je brandstofleidingen/slangen los gemaakt bij het vervangen van de bak dan? Even off-topic, dit is een commonrail diesel, daar moet je nooit een verstuiverleiding losmaken en kijken of er brandstof uit komt. En nogmaals, bespaar je een hoop moeite, en laat de auto uitlezen en de belangrijke meetwaarden controleren. Deze auto heeft overigens een plastic knijpbal bovenop het klepdeksel om te ontluchten voor zover ik weet.
goede morgen,
ik heb geen brandstof leiding los gemaakt bij het demonteren van de versnellingsbak.
de motor liep van tevoren gewoon niks aan de hand .
en aan de kant van de koppeling zit niks van dieselleiding voor brandstof toevoer.
gr,
jos
1 dag
Dan ga ik voor de startonderbreker die de pomp niet vrij geeft.
Uitlezen en kijken wat daar uit komt.
p0198 geeft hij aan via mijn uitleesapparaat.
dat is oliedruk sensor
en die code is niet te wissen.
maar dat heeft toch niks met de diesel toevoer te maken ?
of mijn uitleesapparaat is niet uitgebreid genoeg
1 dag
nu geeft hij aan code p0193 brandstof druk te hoog
22 uur
Achterop de motor zit de brandstofgalerij geschroefd, aan het einde zit een raildruksensor praktisch boven een versnellingbakbout. deze stekkerverbindingen geven wel eens problemen, of de stekker is per ongeluk geraakt, of miss een stukje kabelboom daar tussen de bak geschroefd. (gezien deze foutcode)
brandstof druk 33440 kpa uitgelezen
21 uur
sorry brandstof rail druk 33440 kpa
21 uur
Concentreer je maar even op wat ik net schreef.. Startonderbreker moet je even vergeten denk ik.
oke bedank dan kijk ik daar morgen even naar
21 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
Hoe lang heb je het geprobeerd?
Het hele dieselsysteem moet eerst vullen alvorens er ingespoten wordt... dat kan even duren.
3 dagen