Zondag begonnen met het uitbouwen van de versnellingsbak daarbij de auto ongeveer 2 a 3 dagen spanningsvrij gestaan . Na het uitbouwen van de versnellingsbak koppeling gewisseld en terug gebouwd,
Toen we helemaal klaar waren de koppeling ontlucht en getest.
Nu willen we de auto starten en de auto start niet meer doordat de auto geen diesel krijgt.
Op zoek gegaan naar stekkers die los konden hangen maar alles zit goed vast, het vermoeden reist dat de dieselpomp niet wordt ingeschakeld. Kan dit komt door de sleutel of kan het ergens anders aan liggen. Motordraaid rond maar slaat niet aan ,niks gek te zien na het wisselen van de versnellingsbak met startpiloos in de turbo slaat de motor meteen aan. Wie kan me op weg helpen .
Zou em toch even uitlezen, soms herkent de auto de sleutel niet meer na een paar dagen stroomloos te zijn. Dit is dan te zien in de meetwaardenblokken.
oke dank u wel dan ga ik even navragen wie de sleutel kan inleren op nieuw.
Of kent u iemand die dat kan ?
heeft de persoon de auto daar bij nodig of alleen de sleutel ?
gr,
jos
3 weken
Goede middag,
Wat ik dan niet begrijp waarom hij met strart piloot in spuiten wel loopt ?
gr,
jos
3 weken
heer beunhaas,
Hoe lang moet ik hem dan doorstarten voor er diesel komt ?
Dat de accu leeg is ?
gr,
jos
3 weken
Is logisch dat hij met startpiloot wel loopt er is een soort van brandstof.
Heeft deze motor nog losse brandstofleidingen naar de verstuivers , zoja drasi deze allemaal eens iets los , start en kijk of er brandstof komt.
goede avond.
een heb ik los gemaakt maar er komt geen brandstof uit
3 weken
Oke dan of nog veel lucht of de pomp geeft niet vrij .
Startonderbreker gaat er niet af is een optie
oke waar zit de hogedrukpomp van deze citroen berlingo ?
kun je deze handmatig pompen tot er diesel komt ?
3 weken
Heb je brandstofleidingen/slangen los gemaakt bij het vervangen van de bak dan? Even off-topic, dit is een commonrail diesel, daar moet je nooit een verstuiverleiding losmaken en kijken of er brandstof uit komt. En nogmaals, bespaar je een hoop moeite, en laat de auto uitlezen en de belangrijke meetwaarden controleren. Deze auto heeft overigens een plastic knijpbal bovenop het klepdeksel om te ontluchten voor zover ik weet.
goede morgen,
ik heb geen brandstof leiding los gemaakt bij het demonteren van de versnellingsbak.
de motor liep van tevoren gewoon niks aan de hand .
en aan de kant van de koppeling zit niks van dieselleiding voor brandstof toevoer.
gr,
jos
3 weken
Dan ga ik voor de startonderbreker die de pomp niet vrij geeft.
Uitlezen en kijken wat daar uit komt.
p0198 geeft hij aan via mijn uitleesapparaat.
dat is oliedruk sensor
en die code is niet te wissen.
maar dat heeft toch niks met de diesel toevoer te maken ?
of mijn uitleesapparaat is niet uitgebreid genoeg
3 weken
nu geeft hij aan code p0193 brandstof druk te hoog
3 weken
Achterop de motor zit de brandstofgalerij geschroefd, aan het einde zit een raildruksensor praktisch boven een versnellingbakbout. deze stekkerverbindingen geven wel eens problemen, of de stekker is per ongeluk geraakt, of miss een stukje kabelboom daar tussen de bak geschroefd. (gezien deze foutcode)
brandstof druk 33440 kpa uitgelezen
3 weken
sorry brandstof rail druk 33440 kpa
3 weken
Concentreer je maar even op wat ik net schreef.. Startonderbreker moet je even vergeten denk ik.
oke bedank dan kijk ik daar morgen even naar
3 weken
goede avond,
vandaag de stekker los gemaakt aan de achterkant er was een draadje los bij de stekker.
dat losse draadje weer vast gezet er gemonteerd de stekker.
maar hij slaat niet aan.
nu geeft hij met uitlezen weer een andere foutcode P 1351 .
de vorige code komt niet meer terug met uitlezen.
Er komt nog altijd geen diesel.
gr en prettige feestagen
2 weken
De oorzaak was kabelbreuk een kabel was los van de drie kabels inde stekker
Bedankt voor u tips.
Gr,
Jos
4 dagen
Wat meet je nu voor raildruk in de tester met starten dan? P1351 zal een gloeistift zijn, dan niet zo spannend.
Die heb ik niet gemeten die persoon komt morgen terug om het te meten
2 weken
Goede avond,
Brandstof druk 9400 tijdens het starten
Slaat nog niet aan.foutcode niet te wissen p1351.
Gr,
Jos
2 weken
Dat zal 94bar zijn, je moet minimaal 240bar hebben om de motor aan te laten slaan. Heb je die ontluchtbal al een poosje ingeknepen en iemand laten starten? begreep dat je wel hd-leidingen hebt losgehad om te kijken of er brandstof kwam, dus er kan lucht in zitten nu. (Als je zeker weet dat de stekkeraansluiting op de sensor nu 100% in orde is)
Goede avond,
De druk komt maar tot 9700
Op het balletje gepompt tijdens het starten maar slaat niet aan.
Gr,
Jos
2 weken
Kabelbreuk aan de stekker was de oorzaak.
Gr
Jos
4 dagen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
Hoe lang heb je het geprobeerd?
Het hele dieselsysteem moet eerst vullen alvorens er ingespoten wordt... dat kan even duren.
3 weken