Citroën Evasion: Motor valt stil tijdens het rijden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0HDI (RHZ)

Wij hebben een Evasion staan die tijdens het rijden met warme motor stil valt.
Met koude motor en ter plaatse draait alles perfect en zijn de parameters ideaal.

De HDI-pomp is reeds vervangen en teruggestuurd om te testen. De kabelboom is gecontroleerd en zelfs volledig gedemonteerd om alle knooppunten opnieuw te leggen en de pinnetjes in de stekkers te vervangen.
De meest recente software is geïnstaleerd.

Er zijn 2 permanente storingen die ik kan wissen en telkens terugkomen bij het rijden als de motor warm is.

1) P1138 storing brandstofdrukregelaar
2) Uitzetten van de motor gevraagd maar regelaar blijft actief.

Toevallig hebben we op hetzelfde moment ook een Berlingo binnengekregen met identiek dezelfde problemen waar we ook niet wijs uit geraken.


Heeft er reeds iemand hiermee te maken gehad?

Lainke

Geplaatst door Lainke (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Evasion? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

wat je kan doen is van het brandstof gedeelte telkens een stekker losnemen tot deze storing in beeld komt op de testkast en dan weet je onmiddelijk welke het is ik denk zelf het controlepunt of dat er wel brandstof in de leiding aanwezig is aan de rechterkant bij de verstuivers deze kan de computer er uit gooien als er geen brandstof meer aanwezig is en moet aan een bepaalde weerstand voldoen

peter8735 (0), 16 jaar geleden

hallo ik heb dat probleem ook gehad bij mij was het de druksensor die kapot was en tevens ook de stappen motor. hij deed het inderdaad alleen bij warme motor bij mij.veel succes peter

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

peter8735 een stappenmotor bij een hdi diesel is dat nieuw?????

peter8735 (0), 16 jaar geleden

ik heb ook niet gezegt dat ik een diesel heb.ik zeg alleen dat ik precies hetzelfde probleem heb gehad.bij warme motor viel hij uit bij koude motor geen probleem gr peter....

Lainke (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=andreas08]wat je kan doen is van het brandstof gedeelte telkens een stekker losnemen tot deze storing in beeld komt op de testkast en dan weet je onmiddelijk welke het is ik denk zelf het controlepunt of dat er wel brandstof in de leiding aanwezig is aan de rechterkant bij de verstuivers deze kan de computer er uit gooien als er geen brandstof meer aanwezig is en moet aan een bepaalde weerstand voldoen[/quote]
Stekkers losnemen is geen goed idee, dit creëert enkel extra storingen in de berekenaar en Lexia.
Ik ben zeker van de bedrading en de componeneten aangezien dit allemaal reeds gecontroleerd is.

De technische naverkoopdienst heeft voor mijn collega zijn Berlingo voorgesteld om de berekenaar te vervangen maar wij staan beiden open voor een alternatief aangezien het wel heel toevallig zou zijn dat gezien ons groot cliënteel wij nog nooit een HDI-berekenaar hebben vervangen en nu ineens 2.
Dit ding is beschikbaar aan de mooie prijs van € 1043 zonder werkuren en dat voor een voertuig van 7j oud ?!

Wij hebben er al aan gedacht om een berekenaar uit een ander voertuig te proberen maar hebben er nog niet de tijd voor gehad...

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

stekkers losnemen is wel een goed idee want als je een stekker los neemt en er komt een storing erbij weet je dat die stekker het niet is
zo kan je uitsluiten wat het niet is je kan de computer eventueel nog updaten kijken of er veranderingen zijn
voordat je er toe overgaat om de computer te vervangen
het gebeurt een enkele keer dat een computer defect raakt

Lainke (0) PRO, 15 jaar geleden

Het is een tijdje geleden dat ik hier ben geweest maar ik heb nieuws...

Voor beide voetuigen was het probleem opgelost met een splinternieuwe hogedrukpomp
Zowel de erkende Boch-pomp hersteller als Bosch hebben voor beide wagens meermaals een gereviseerde pomp opgestuurd met telkens negatief resultaat
Na blijvend aandringen toch 2 nieuwe pompen gekregen en beide wagen rijden als nieuw

Men heeft bij Bosch zelfs toegegeven dat er met de pompen 2001-2002 een intern probleem zou zijn

Lainke (0) PRO, 15 jaar geleden

Probleem opgelost! :D

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Evasion of stel zelf een nieuwe vraag.