Citroën Evasion: motorkoeling Evasion HDI 2.0

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0L HDI

Sinds het stuk gaan van de turbuslang (geklapt) is de reageerd de temperatuur van de motor te direct. Bij wat extra belasting loopt de meter direct op en komt weer terug op de normale tempertuur. Wanneer ik echter met caravan rijdt doet zich het volende probleem voor. Wanneer in een bergrit de temperatuur oploopt en de eerste fan in-komt en deze instaat is terug te koelen gaat alles goed. Echter wanneer dit niet lukt loopt de temperatuur verder op en komt de tweede trap van de fan bij, echter deze schaleld al na een 3 seconde weer uit. Hierdoor blijft uiteidelijk de temperatuur verder stijgen met als gevolg dat je af en toe moet stoppen om de temperatuur weer helemaal terug te krijgen.
De fan is reeds gewisseld, de sensor is reeds gewisseld, waterpomp en thermostaat zijn gewisseld, wat nu nog verder.
Wat ideen c.q. oplossingen zou welkom zijn, hebben we hier te maken met twee problemen, ook mijn garage tast in het duister

Ja, relais is gecontoleerd, echter dit komt ca. 30 seconde in en koelt hem terug van 105 naar ca. 97 graden. Bij een geheel warme motor kun je het gas er afhalen en blijft de temperatuur tussen deze waardes oplopen, fan komt in bij 105 en koelt hem weer terug naar 97. Alleen door de auto te stoppen kun je hem weer in zijn normale patroon terug krijgen.

Kun je in de software deze terugkoel tijd instellen ??

JReekers

Geplaatst door JReekers (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Evasion? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Er zit toch ook nog een relais tussen?.
Is deze nog wel goed?.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Evasion of stel zelf een nieuwe vraag.