Citroën jumper 2009: Motorlampje storing P2002, na te hoge brandstofdruk

Bouwjaar: 2009

Hallo!
Ik heb een probleem met mijn Citroen Jumper 3.0 diesel uit 2009 en zou graag jullie input eens horen.

Zal beginnen bij het begin: we waren op vakantie met de bus en na een lang stuk rijden (4 uur) en ongeveer een weekje stilstaan met één of twee korte(re) ritjes ging het gele motorlampje aan. We zijn daarmee naar huis gereden zonder enig probleem (zo'n 2 uur), waarna de garage na uitlezen aangaf dat het een defecte katalysatorsensor is.

De garage heeft de sensor vervangen maar constateerde ook een te hoge brandstofdruk, waardoor de auto steeds in noodloop sprong. Dat probleem was verholpen nadat ze een gerafelde O-ring in de pomp vervingen.

Daarna hebben we zo'n twee weken niks gemerkt, weinig gereden ook, op zo'n 3 a 4 korte ritjes na. Nu hebben we weer een lampje, wat we zelf hebben uitgelezen en code P2002 blijkt te zijn: het DPF. Denken jullie dat het gewoon een kwestie is van een lang stuk rijden om het filter schoon te branden? Zoveel korte ritjes hebben we niet gedaan, en laatst dus ook zeker wat langere stukken gereden waarbij de boel goed schoon zou moeten zijn. Misschien is, door de te hoge brandstofdruk, het roetfilter sneller volgeraakt? Is dat een optie?

Wil deze laatste fout graag in context plaatsten van de voorgaande waarvoor ik naar de garage ben gegaan, misschien hebben jullie ideeën over?

alvast dank!

RoadToNowhere

Geplaatst door RoadToNowhere (100) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

1 Reactie

7 maanden geleden - Ehombie

het is een code gerelateerd aan dpf....

ik zou drukverschil testen/beoordelen op werking.
evt ook een regeneratie rit.

vandaaruit verder kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën jumper of stel zelf een nieuwe vraag.