Ontstaat er "grote"motorschade als de distributieriem "breekt" bij een C8 2.0 16V HDI motor!??
Of breken er de "tuimelaars" en is dit dan eenvoudig te herstellen??
Auto heeft net 120000km gereden en de riem hangt slap waarschijnlijk spanrol defect.
Groeten John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als alles nog heel is
niet meer rijden en eerst vervangen
waarom risico nemen
De boel is waarschijnlijk al defect want de riem hangt "los" en slaat niet meer aan.
Klinkt ook als of de riem gebroken is.
Ik wil weten hoe groot de schade bij dit type "normaal" dan is,ik heb gehoord dat bij de normale HDI vaak alleen de tuimelaars breken.
De keren dat ik dit heb meegemaakt (1 of 2 keer) waren de nokvolgers gescheurd. Maar in 1 van de 2 gevallen waren ook de kleppen krom.
Advies: als nokvolgers gescheurd zijn deze allemaal vervangen, distributie monteren en dan kijken of de motor fatsoenlijk rond te draaien is.
Als dat allemaal goed is motor laten lopen en kijken of het weer fatsoenlijk loopt.
Als de kleppen echt krom zijn hoor je dat vaak direct.
Blade bedankt , hier kan wat mee.
Kom om in het werk moet proberen alles zo strak mogelijk te plannen , vandaar de vraag.
Groeten John
8X gescheurde tuimelaar en een klep beschadigd.
Kop dus toch moeten demonteren.
Als je 5 febr wat vraagt en gisteren pas wat meer te weten bent gekomen heb je het inderdaad erg druk........
Krijg het gevoel dat autobedrijven het steeds drukker krijgen of blijkt (blijft) het een personeelsprobleem?
Fijn he dat de CAO onderhandelingen zo soepel gaan. Automonteurs zijn nog steeds ondergewaardeerd vind ik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar