close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroen C3 2006: motorstoring

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFV, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 54

Deze C3 is van mijn ouders geweest nieuw gekocht in 2006, heeft elke denkbare service in het boekje keurig gekregen, ik heb hem vorig jaar overgenomen, heb er toen nieuwe koppeling in gezet want die was op.
Nu kort geleden sloeg heel af en toe de motor zomaar af,
Ik heb hem uitgelezen; enige defect was krukas positie sensor (auto had al weekje stilgestaan ook voor ik hem naar een kennis wilde brengen om dat te monteren.
Na dat weekje stilstaan gebeurde het volgende:
motor start keurig! loopt direct braaf stationair, maar zodra je gas geeft zakt ie in en slaat af! kurkas sensor vervangen, zelfde probleem nog, gasklep huis vervangen zelfde probleem nog, gaspdeaal potentiometer vervangen, ook niks!
Heel vreemd ...iemand een idee??? lijkt haast wel software probleem.. iemasnd bekend met dit euvel misschien? Gr. Daan

Geplaatst door

drfeelgood (105)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uitlezen met dealer waardige apparatuur.
Gasklephuis moet overigens ingeleerd worden.
Wat je eventueel zou kunnen controleren of de connector en of de bedrading net na de connector van het gasklephuis nog in orde is.

Plakkie 1170
vip badge

3 maanden

Draai de benzine dop eens even los.

j.baars 10

3 maanden

Zou het aan de brandstofdruk kunnen liggen (kan ik helaas zelf niet meten) iemand een idee?

drfeelgood 105

3 maanden

Is het brandstoffilter al eens vervangen? Brandstofdrukregelaar zit op de pomp in de tank, durft ook al eens sneuvelen, je kan op de injectorrail een bandendrukmeter aansluiten (ja ik weet het...) en die moet met jouw motor boven de 3 bar uitkomen. Als je het contact opzet wordt er gedurende een paar seconden benzine gestuwd om te ontluchten, dan moet de druk oplopen tot boven 3 bar. Als de motor stationair of op toeren loopt, moet die druk er blijven.

koertb 110

2 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.