Een zeer raar probleem stelt zich voor bij een C5. Na het plotselinge stilvallen op de autobaan tegen 130 km/uur
{gewoon ineens volledig vermogenverlies en stilvallen}starte hij weer na 5 minuten en als foutcode gaf hij toen nr 1112 {drukbewaking rail foutief}op een Bosch KTS 500.Vanalles geprobeerd enook na het verwijderen van de parikelfilter die dichtzat met roet en na het vervangen van de dieselfilter en een flinke dosis dysiel van ELF in de filter liep hij dan ongeveer 100 km perfect. Nu geeft hij een foutcode aan van de particelfilter maar valt niet meer volledig stil maar op noodcyclus dus max.110 per uur.Ik denk ik probeer nog eens de filter eruit te halen en zuig de diesel eruit en giet wat dysiel er binnen. Starten en rijden foutcodes weg en weer na ongeveer 100 km rijden hetzelfde probleem,noodcyclus en foutcode particelfilter.Eerst dacht ik slechte diesel getankt en daarom dit probleem maar heb de tank ondertussen gevuld met nieuwe diesel en hij geeft nog steeds het probleem.Tis wel raar dat telkens ik de brandstoffilter open en er een produkt ingiet hij weer ongeveer 100 km perfect rijdt!!!
Heeft er iemand dit al meegemaakt??
Alvast bedankt voor de reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er nog geen restvuil in de tank wat elke keer toch weer in het filter komt?
Lijkt me de enge mogelijkheid als hij telkens weer vervuild met rijden op diesel uit de tank...
Cor
[quote=Cor1822]Zit er nog geen restvuil in de tank wat elke keer toch weer in het filter komt?
Lijkt me de enge mogelijkheid als hij telkens weer vervuild met rijden op diesel uit de tank...
Cor[/quote]
Hallo Cor,
als ik de diesel bekijk lijkt hij nochtans heel proper nu komt deze wagen maandag terug binnen en ga ik hem eens helemaal spoelen en de zeeffilter {als hij er een heeft teminste} aan de pomp in de bak eens nakijken het zou me sterk lijken dat het nu plots komt door het verwijderen van de partikelfilter of wat denk jij ?
Vriendelijke groeten
Johan
18 jaar
Je kan proberen of de diesel uit de tank toch nog resten smerigheid bevatten welke het dieselfilter weer verstoppen, eventueel partikel filter ruilen met een andere om te zien of deze niet gaar is.
Als je de tank leeghaalt blijft er altijd wel wat diesel achter op het laagste punt waar zich ook de rommel verzamelt.
Het partikel filter als deze verstopt is zal de motor ook smoren, is er veel korte ritten mee gereden, of heel rustig?
Groeten,
Cor
[quote=Cor1822]Je kan proberen of de diesel uit de tank toch nog resten smerigheid bevatten welke het dieselfilter weer verstoppen, eventueel partikel filter ruilen met een andere om te zien of deze niet gaar is.
Als je de tank leeghaalt blijft er altijd wel wat diesel achter op het laagste punt waar zich ook de rommel verzamelt.
Het partikel filter als deze verstopt is zal de motor ook smoren, is er veel korte ritten mee gereden, of heel rustig?
Groeten,
Cor[/quote]
Ik heb de partikelfilter eruitgehaald omdat ik eerst dacht dat het probleem daar zat maar dat bleek dus niet en nu is hij dus volledig open.En in de dieselfilter zit er geen enkel restje vuil eigenlijk heel raar dat na het leegzuigen van de filterhuis en dan gewoon vullen met dysiel dat hij reeds verschillende keren achter elkaar steeds weer goed rijdt!!!
En de eigenaar rijdt zeer sportief en altijd autobaan vaker 150km/per uur dan 120km/per uur :-)
En de wasteklep {EGR}zit ook niet vol roet en werkt goed.
Reeds 25 jaar in het vak maar dit nog nooit meegemaakt!
Maar we zullen het probleem wel vinden hé :-)
18 jaar
OK
We nemen aan dat de diesel nu schoon en goed is, geen smorende werking van of de EGR of de partikel filter is.
De oorspronkelijke fout was stilvallen met een melding van raildrukfout.
Het vullen van het dieselfilter en dan 100 km of 50 km goed rijden, krijgt de motor wel genoeg diesel uit de tank, geen vacuumzuigen?
Omdat je na het vullen van het dieselfilter genoeg druk hebt op de rail om de motor goed te laten lopen zonder foutmelding is er aan het blok ook niet echt wat fout.
Meer en probleem van te weinig brandstof toevoer en daardoor een te lage raildruk?
Zal morgen wel proberen mijn 2 hersencellen verder te pijnigen...
Groet,
Cor
[quote=Cor1822]OK
We nemen aan dat de diesel nu schoon en goed is, geen smorende werking van of de EGR of de partikel filter is.
De oorspronkelijke fout was stilvallen met een melding van raildrukfout.
Het vullen van het dieselfilter en dan 100 km of 50 km goed rijden, krijgt de motor wel genoeg diesel uit de tank, geen vacuumzuigen?
Omdat je na het vullen van het dieselfilter genoeg druk hebt op de rail om de motor goed te laten lopen zonder foutmelding is er aan het blok ook niet echt wat fout.
Meer en probleem van te weinig brandstof toevoer en daardoor een te lage raildruk?
Zal morgen wel proberen mijn 2 hersencellen verder te pijnigen...
Groet,
Cor[/quote]
Goed Cor zie maar dat je harde schijf niet crasht :-)
Groetjes
Johan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar