We hebben laatst bij een C3 een blaupunkt navi ingebouwd. Wat een ellende. Snelheidssignaal na heel lang zoeken van ABS computer afgehaald. Daarna storing gehad op centr. vergrendeling, omdat stekker van de originele radio los lag. Laatst ook veel problemen gehad met navi-inbouw van een Picasso.
Heeft iemand goede ervaringen met het toepassen van een interface (van b.v. Beijer) of zijn er andere mogelijkheden om dergelijke accessoires gemakkelijk te monteren.
Of in de toekomst toch maar met de vingers van af blijven??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij achterafinbouw van een (dus niet originele) radio/navigatisysteem moet je bij citroens met multiplex altijd een interfacekast gebruiken van TCP, aan te sluiten op de gewone iso radiostekker. Dan kun je zonder storingen vrijwel alle accesoire radio's monteren. Deze is bij de dealer wel te krijgen, ik kan het nummer wel eens voor je opzoeken als je dat wilt. Let op dit is geen interfacekabel, maar er zit echt een moduul tussen. Er zijn ook kabels zonder moduul maar die werken lang niet altijd goed.
Het snelheidssignaal kun je probleemloos aftappen van een draad die naar de BSI gaat (centrale computer links onder het dashboard, tevens ook zekeringkast) De plaats van de draad is wel per auto verschilend.
Wij gebruiken als accesoire navigatiesysteem vooral die van vdo (was vroeger philips carin) maar ook andere systemen hebben we wel eens ingebouwd, en eigenlijk nooit problemen gehad.
Succes.
De problemen ontstaan ook vaak doordat er ergens spanning (bijv plus na contact) van een draad wordt gehaald die eigenlijk een stuurdraad oof datalijn van het multiplexsysteem is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar