Hallo
Ik zit met een startprobleem van mijn Citroën c2
Na dat ik de lekke kop heb hersteld de auto gestart zonder problemen
Stukje gereden en weer neergezet
Avonds op nieuw gestart en mee gereden weer zonder probleem
De volgende dag wou de auto opeens niet meer aanslaan starten deed hij prima maar sloeg niet aan
Alles geprobeerd tot ik tot de conclusie kwam dat het aan de motor lag ( nee dus)
Inmiddels nieuwe motet geplaatst maar nog steeds het zelfde probleem
Als ik hem op contact zet hoor ik de brandstof pomp niet zoemen
Inmiddels nieuwe brandstof pomp
Brandstofpomp relais
Bobine
Kabelboom ( van motor)
Koolstof ontluchtingsklep
Bougies
Wel hoor ik klikken van een of ander relais
In de zekeringbox onder de motorkap ook als de auto niet op contact staat
Heeft iemand nog suggesties
Want ik weet het nu niet meer
Groet theun
Geplaatst door theun33 (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
harry4203 (465) PRO, 1 jaar geleden
Ik zou eerst eens meten of er voeding en massa aanwezig is op het dubbelrealais (brandstofrelais) Er wil daar nog wel eens wat mis gaan met deze klachten tot gevolg. (als de brandstofpomp niet loopt heeft het vervangen van alle mogelijke delen weinig zin, eerst meten.)
STIP911 (10) PRO, 1 jaar geleden
deze auto heeft geen dubbel relai meer, wel een centrale zekeringskast die ook voor de voeding zorgt van de brandstofpomp, zal de auto eerst beginnen te uitlezen voordat je nog meer onnodige onderdelen gaat vervangen
harry4203 (465) PRO, 1 jaar geleden
Op zich eens, alleen topicstarter schreef een brandstofrelais te hebben vervangen, dat kan dus ook niet😉
theun33 (0), 1 jaar geleden
STIP911 (10) PRO, 1 jaar geleden
vergis je niet het ABS systeem word ook gevoed door een dubbel relai relai, je moet kijken of je voeding krijgt op zekering 15 30 A en zekering 2 15 A zekeringskast bij linker koplamp
Mijn oude meter is er helaas mee opgehouden. - theun33 (0), 1 jaar geleden
STIP911 (10) PRO, 1 jaar geleden
zekering 8 20 A zekeringskast ( bij l koplamp) voed het relai injectie en brandstofpomp
(je kunt niet bij het relai komen die zit gevulkaniseerd samen met de printplaat in het huis
theun33 (0), 1 jaar geleden
De auto inmiddels laten uitlezen
Ging enorm moeizaam 😓 konden om één of andere rede eerst niet
Uitlezen uiteindelijk toch gelukt
Maar geen storingsmelding
Nu hoor ik wel continu een klikje onder de motorkap
Lijkt uit de zekering box te komen
Dit hoor ik ook als er geen sleutel in het contact zit
En ook blijft de auto steeds eco aangeven
theun33 (0), 1 jaar geleden
Sorry dat ik niet meer reageerde maar ben Wegens omstandigheden niet meer met de auto bezig geweest
Of er aan toe gekomen
maar kan nu gelukkig eindelijk weer aan de gang
Nu heb ik in middels van vele gehoord dat het waarschijnlijk een aarde probleem is
Hoe kan ik daar achter komen en hoe los ik dat op?
theun33 (0), 1 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de hulp de auto werkt inmiddels weer lag aan een kapotte BSM