auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroen C2 2007: Koelvloeistof wordt te heet!

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFV, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 54

Hallo Iedereen.

Ik heb recentelijk de koppakking van mijn Citroen C2 1.4 (Benzine/LPG G3) vervangen.
Nu alles weer netjes in elkaar zit wil ik de auto uiteraard graag weer rijden, echter wordt de koelvloeistof te heet.. Dit komt zelfs uit het reservoir spuiten. Ik merk dat de koelvin niet aan gaat en heb deze vervangen door een nieuwe. Ook nu gaat deze niet aan, enkel wanneer ik deze doorverbindt. Ik heb de sensor op het thermostaathuis ook vervangen maar ook dit doet niets. Ook heb ik het relais gecontroleerd maar deze bleek op de koelvin te zitten dus deze werkt ook. Ook heb ik de zekering gecontroleerd maar deze is ook prima.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt ik hoor het graag.

Groet, Frank

Geplaatst door

FrankEmmen (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de dop van je reservoir niet gewoon lek? Koelsysteem van de 1.4 is ontworpen om onder druk te staan, het kookpunt ligt dan boven de 100 graden. Als de dop van je reservoir dan lek is komt het gewoon onder de dop door uit je reservoir lopen en kookt de koelvloeistof ook veel eerder.

JGC 235

1 jaar

niet goed ontlucht

als de zender niet in de koelvloeistof ligt kan hij ook niet goed werken dus ik denk niet goed ontlucht

Als hij koud is bouwt hij dan.meteen druk op ?
Als je rijd met de auto wat doet de temperatuur dan ?
Kachel wordt warm ?
Heb je de kop laten vlakken ?
Wat was de reden voor het vervangen van de koppakking ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.