Onze Saxo heeft een probleem.
Het oliedruklampje knippert bij stationair-toerental en er komt een rinkelend geluid uit het motorcompartiment (geluid lijkt op een loszittend hitteschuld). De olie van de pijlstok is bruinig van kleur (niet zwart of 'schoon'), er zit wat slush (bruin) bij de oliedop.
Wat kan dit zijn? Ik dacht aan koppakking, maar vanwaar dat rinkelend geluid?
De auto rijdt verder normaal.
Dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er is dus stationair een probleem met de oliedruk! NIET MEER MEE RIJDEN! KANS OP ZWARE MOTOR SCHADE!
Het is al te laat... de auto rijdt niet meer. Ik werd gebeld en naar aanleiding daarvan, dit bericht gepost. De waarschuwing van fordmonteurtje natuurlijk meteen doorgegeven... het mocht niet baten.
ANWB komt nu.
Wel balen, auto net gekocht bij een (3 weken geleden) bij een Subaru / Citroën dealer met de toezegging dat het een goede auto is (wel zonder garantie, gezien de prijs van 2200 euro). Auto is altijd bij Citroën onderhouden en alle beurten - aantoonbaar - gehad. Komt uit 1999 en heeft net 100.000 gelopen.
14 jaar
tja, geen oliedruk kan meerdere oorzaken hebben, bv een keer een nieuwecarterpan pakking gemonteert met vloeibare pakking, waar veel teveel is gebruikt en dit bij de zeef gekomen, pomp zelf versleten verstopt oliefilter en overdrukklepje ... noem het maar op... Maar ja het oliepeil kan ook te laag zijn geweest
Oliepeil was in orde. Dank voor je advies in ieder geval!
14 jaar
We wachten af, wat er allemaal kapot is gedraait. goedkoopste zal denk ik een sloopblokje worden. motorcode is dacht ik TU1JP
Koppakking was inderdaad lek, nieuw blok geplaatst.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar