Citroën Zx: onsteking timing

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo kan de afsteltekens op het blok niet vinden op de poelie zijn ze wel te zien wie kan mij hiermee helpen

dusty

Geplaatst door dusty (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën ZX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

harry4203 (425) PRO, 13 jaar geleden

wat wil je afstellen aan een dis-ontsteking?

dusty (0), 13 jaar geleden

hoi harry kun je wat duidelijker zijn wat is een dis ontsteking?
als ik pennen in de nokkenas tandwiel en in het vliegwiel zet heb ik geen compressie.
heb de waterpomp vervangen alles vastgezet d-riem erop gedaan wil niet starten en als ik hem aan de krukas ronddraai
heb ik bijna geen compressie wie weet wat er aan de hand kan zijn

harry4203 (425) PRO, 13 jaar geleden

ik bedoel daarmee dat j deze ontsteking niet kunt afstellen. ik neem aan dat je eerst de pennen in het vliegwiel en de nokkenas hebt gezet, en toen pas de oude riem hebt verwijderd en de nieuwe geplaatst?

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Timing zit er kompleet naast denk ik, je kleppen staan open tijdens compressie...

Verwijder de Disriem en /of draai heel voorzicht de krukas rond, bij weerstand onmiddelijk stoppen ! , zet op tijd en blokkeer, draai nu je nokkenas op tijd en blokkeer, plaats disriem op juiste wijze en verwijder de pennen, draai 180 graden aan de krukas en controleer timing... heb je nu compressie? start de motor.

aan onsteking valt niks af te stellen.

dusty (0), 13 jaar geleden

hallo c.jonker als ik die weerstand heb hoe zet ik hem dan op tijd ?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Erik op een nieuwe riem staan strepen aan de buitenkant. Ik meen dat het krukastekentje naar beneden moet staan en die van de nokkenas omhoog. Als je bij de universele automaterialenhandel zo'n riem koopt staat er een tekening bij. Draai wel voorzichtig aan de motor want bij het botsen met kleppen is de compressie voorgoed weg. Je ziet nu ook dat onder en bovenin de motor niets op een dood punt staat. ALTIJD de motor eerst met de hand ronddraaien om te voelen of niets elkaar raakt ..........dan pas starten. Succes.

dusty (0), 13 jaar geleden

oke bedankt heb het gedaan heb nu wel meer compressie maar pakt niet aan denk dat ik het verkloot heb moet de kop eraf en de kleppen na kijken of is er een andere optie

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Meet bij iedere cil. de compressie . Als de ene wel en de ander geen druk geeft weet jij hoe laat het is . Kruip dan in het afreageerkamertje zodat anderen je niet horen........Sterkte.

dusty (0), 13 jaar geleden

ja oek ik zal de compressie even meten als ik het dan verkloot heb zal ik me even afzonderen bedankt voor alle info

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Ja dat vergeef je jezelf niet zomaar ... laat je als je afgekoeld bent wel even weten hoe en wat?

dusty (0), 13 jaar geleden

ja je hoort van mij

dusty (0), 13 jaar geleden

hoi jonker heb op de derde cilinder geen compressie dus dan weten we hoe laat het is gvd
maar ja het is niet anders

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

ja idd das balen.
Ik hoop voor je dat het alleen de kop betreft , die zal er nu toch echt afmoeten en je zult een kromme klep(pen) aantreffen.
Beter even een andere halen.
Iedereen maakt wel eens fouten..hoort erbij en als ie straks weer loopt voel je je weer helemaal happy :D ha ha

succes !

Jacob1985 (0), 13 jaar geleden

Hallo Erik,

Ik zou nog even een cilinder lektest doen(even afpersen), zodat je zeker weet welke kleppen er daadwerkelijk lekken.
Het zou namelijk vervelend zijn, als er na zo`n grote klus toch nog een klep meer iets krom is.

Succes

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Daarom zeg ik ook andere kop plaatsen..
Dat is voor een niet-monteur makkelijker als alle kleppen vervangen.
Kun je uiteraard laten doen maar dan zit je weer met veel hogere kosten.
Maar das uiteraard eigen keus.

dusty (0), 13 jaar geleden

hoi heb even rondgevraagd en als je de pennen in het vliegwiel doet en een pen in het nokkenas tandwiel staat die altijd op tijd heb nu de kleppen ook gesteld en heb nu wel compressie maar hij slaat niet aan bdp/sensor doorgemeten was goed wie heeft de oplossing voor het starten van de motor?

dusty (0), 13 jaar geleden

oja hij heeft ook vonk op alle 4 de bougiekabels

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Erik doe eens wat benzine in de inlaat. ! Samen met een vonk moet je toch wat horen.

harry4203 (425) PRO, 13 jaar geleden

ik weet niet wat er mis gaat bij je, maar ik vind het knap dat je geen compressie hebt op een cil, en na het stellen van de kleppen wel. dan moet de klepspeling er toch wel giganties naast gestaan hebben.

dusty (0), 12 jaar geleden

nieuwe kop opgehaald bij de sloop erop gezet en nu doet ie het weer bedankt voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën ZX of stel zelf een nieuwe vraag.