Eerste keer heeft motor storing voorgedaan, Foutcode ivm pingel sensor gewist, probleem is dan 2000km niet meer terug gekomen daarna is probleem terug gekomen weer foutcode ivm pingel sensor gewist en probleem weer geen 1000km gezien, maar nu is het terug.
symptomen : motor houd zeer fel in precies op 3 cilinders
mm lampje gaat knipperen
Wanneer wagen herstart wordt is probleem weg alleen mm lampje blijft branden.
Kan deze storing veroorzaakt worden door deze pingel sensor of moet ik verder zoeken,
Kan iemand mij mss een elektrisch schema aan de hand doen zodat ik bekabeling kan doormeten naar ecu toe?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de motor op 3 cil. gaat draaien registreert de pingelsensor dit natuurlijk
verder gaan zoeken naar werkelijke oorzaak
is de m.m.computer al uitgelezen bij een dealer en welke storingen staan er dan in ??
fout code p1337 en p0326, Storing over pingel sensor komt al in mm zonder dat storing zich voordoet en zonder dat mm lampje gaat branden.
p1337 is een storing in computer citroen eigenschap geen eobd storing je kan kijken met update uit te voeren maar mijn gedachten gaan uit naar hydraulische kleppen of computer defect we hebben al diverse c4 1600 16 kleppers gehad met deze storing sommige wagens de kleppen en bij andere de computer moeten vervangen om het probleem te verhelpen
maar ik vind het raar, want wagen heef maar 32000 km, ook heb ik vandaag ontdekt dat er misfire cilinder 1 gedetecteerd wordt. auto gaat nu naar gasboer die gaat injector nakijken
Vaak is misfire detectie niet betrouwbaar! de `extra`signalen komen binnen in de buurt van een getimede werkelijke ontsteking en dan denkt de rekeneenheid dat het dan ook bij die cilinder hoort. Of er komen zoveel signalen binnen dat hij op tilt gaat. Het is een mengselprobleem, maar kan mogelijk bij meerder cilinders voorkomen.
Inderdaad kunnen er injectoren lekken. heb je wel eens een plof gehoord of gemerkt bij gasgeven? er kan door backfire ook wat kapot zijn gegaan in het luchtcircuit.
neem aan dat het op gas gebeurt? benzine geprobeerd? dan werk je namelijk met de originele rekeneenheid, en dan kan het een ander verhaal worden.
deze week dit probleem binnengekomen met 2 liter maar motor draaide op 3 cil. slechte compressie binnen in motor gekeken probleem zuigerveren dichten niet meer goed af toevoeging op zuiger om veren te reinigen even laten staan daarna de motor gestart perfect
draaien motorflush uitgevoerd
oorzaak vervuiling door te korte ritten daardoor geen zelfreiniging
Het probleem is opgelost, na nog verscheidene keren misfire's en bobine fouten te krijgen ben ik voedingen van ecu gaan controleren en kom tot de conclusie dat schroef waarmee tweede vertakking aan batterij Borne los zat die vonken veroorzaakte en uiteindelijk stroom verlies wat tot deze vage problemen leidde.
alvast bedankt om helpen mee te denken
probleem is uiteindelijk teruggekomen maar heb het nu voor altijd kunnen oplossen. ==> barst in inlaat collector bij cilinder 4 maar was zeer moeilijk te zien maar was er overduidelijk.
Toch bedankt voor mee te denken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumpy of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar