Hallo allen, Sinds kort problemen met de oliedruk. In het begin een keertje een alarm gehad toen de auto stationair draaide. Alarm ging ook vanzelf uit. Na een maand keerde het alarm weer terug, maar ging uit als ik gas gaf. Dit was vorige week. Direct het oliefilter en olie gewisseld (5W40). Echter zonder resultaat. Hierop het aanzuiggaasje en zuigbuis van de pomp in het carter gereinigd. Nog steeds geen resultaat. Hierna een fles flush gekocht en via de pers van de pomp in het carter gegooid. Auto gestart en na een paar keer gas geven leek het erop dat de pomp weer druk op ging brengen. Helaas moest ik de motor stoppen. Als nog de motor weer gestart na 20 minuten, maar alles was weer als daarvoor. Oliedruk alarm en geen smering naar de kleppen. Nu wil ik de pomp uitbouwen en is mijn vraag of hier nog tips voor zijn?En zijn er misschien nog ander tiips die ik kan proberen? Alvast bedankt voor de info.
Groeten.
Ton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Krukaslagers controleren op slijtage/spelling.Kan een reden zijn voor lage oliedruk.
Hallo,
Andere pomp geplaatst. De oude pomp was vastgelopen. Na het demonteren van de pomp eigenlijk niets kunnen vinden. De twee tandwielen uit elkaar gehaald (ging heel moeilijk). Hierna de pomp weer in elkaar gezet en deze was toen weer te draaien. Voor de rest is de auto niet meer te starten. De nokkenassensor heeft een storing kortsluiting naar plus en min en onderbroken circuit. Na het plaatsen van een nieuwe sensor nog steeds hetzelfde probleem. Ik krijg de auto niet meer aan de praat. Iemand nog een optie wat ik zou kunnen doen of proberen?
Na vier weken proberen ben ik het spoor bijster. Alvast bedankt voor de tips.
Groeten.
Ton.
7 jaar
Ik denk dat de storingen op de nokkenassensor wordt veroorzaakt door de bedrading.
Dan denk ik met name aan de achterkant van de betrokken stekkers, waar mogelijk een draad geheel of half uit de pen is getrokken.
Laatste update.
Distributie timing nogmaals gecheckt en alle stekkers nagelopen. Hierna de auto gestart zonder problemen. Waar precies het probleem zat is niet geheel duidelijk. Timing van de distributie stond precies op tijd. Maar gelukkig loopt de motor. Na dit probleem nog wel een probleem gehad met de stuurbekrachtiging, maar dat is sinds vandaag opgelost. Bedankt voor de tips.
Groeten.
Ton
7 jaar
Afloop is in mijn vorige bericht gemeld. Alleen het vinkje vergeten :)
7 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar