close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C8: Storing uitlaatgas / storing katalysator

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 3FZ, Motorinhoud (cc): 2300, Vermogen (kw): 116

Van uit het niets begon "storing uitlaatgas" op het moment dat dit gebeurt loopt de auto ook op 3 cilinders. Aangezien ik zelf bij een garage werk meteen uitgelezen, onderbreking inspuitventiel cilinder 3 was de storing, gewist, en injector 2ben 3 gewisseld van positie om te kijken of het probleem mee verhuisd was, duurde 2 dagen voor de storing er weer was, alleen nu zei de computer cilinder 4! Niet het resultaat wat ik hoopte. Weer gewist, en gaan rijden, weer hele tijd goed, maar uiteindelijk weer storing, weer cilinder 4 inspuitventiel. Hierna eerst de bougies vervangen, die waren er ook qua onderhoud aan toe, waarna de storing ook weg was, mm lampje was uit, dus dacht nou mooi, opgelost, maar na kwartier stationair draaien na paar km gereden te hebben weer storing, aangezien hij wel gewoon op 4 cilinders liep door gereden, maar eenmaal op de snelweg begon de ellende, ook kat storing en in de noodloop.
Kan het zijn dat de labda's de stuk zijn, en de boel zo in de war sturen dat hij de inspuiting verstoord, of moet ik toch van uit gaan dat injector 4 naar de moer is? Zo vaak gaat een injector niet kapot dus verbaast me beetje.

Geplaatst door

MJS (125)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarom wissel je nu nog niet een keer 1 en 4 om om te proberen? injectoren van deze typen gaan overigens wel eens stuk hoor.

Ik ga morgen eerst weer uitlezen. Zegt hij weer cilinder 4 dan bestel ik meteen 4 nieuwe injectoren, wil van dit geëmmer af zijn, dit is m'n gezinsauto, en die moet gewoon 100% betrouwbaar zijn. Helpt het niet, dan volgt de bobine en labda's enz enz, dat kost een bakje geld, maar we willen de auto toch oprijden, en met maar 157500km op de teller moet hij nog wel even kunnen.

MJS 125

7 jaar

Voordat je een bak geld uitgeeft , Kijk eens eerst goed naar de stekkers van de injectoren . Druk de inwendige stekkertjes iets strakker aan waardoor de klemkracht verhoogt . Kost niets .

Stekkers zitten goed, en zijn schoon, gezien het filter in de tank zit, en deze auto vaak leeg gereden wordt, vermoed ik vervuilde injectoren, vanmorgen weer uitgelezen weer cilinder 4 en ook 3 (wat 2 was) en ontstekingsonderdrukking op meerdere cilinders. Nou gaf hij gister ook katalysator storing aan. De 1e labda wappert ontiegelijk heen en weer van 75mv tot 700mv. Dacht dat dit bij deze tussen de 400 en 600mv moest zijn? In fout geheugen opslag zegt hij kvs temp -26??? Maar in live beeld gewoon 90/93??

MJS 125

7 jaar

De melding die je kreeg is waarschijnlijk : Storing emissiesysteem . Of : Storing emissie regeling .
Dit is een algemene melding wanneer is iets misgaat met de emissienorm . Kan vele oorzaken zijn .
75mv tot 700mv is een prima werkende voorste lambda-sonde.
Controleer voor de -26 graden motortemp. de stekker op de sensor . No 10 op de tekening . Groene stekker . De temp sensor wil wel eens inwendig lekken , waarbij de meest vreemde storingen optreden . Dus goed in de stekker kijken .

Ga ik direct naar kijken, heb net nieuwe injector in cil 4 gezet, want met door blazen begon hij meteen te nevelen? Terwijl ik de helegalerij er uit had. Bleef dus open staan in ieder geval. Maar des ondanks net weer storing P0204 inspuitventiel 4 onderbreking. Als ik dan verder klik zegt hij code P16E3 gebeurd bij stationair draaien maar dat slaat hij dus niet op vreemd genoeg...

MJS 125

7 jaar

Even volgende getest, laten lopen, met temp meter in meetwaarden beeld, blijft gewoon +- 90 aangeven als de storing op doet.
Nu kijk ik naar regel aan/uit verhouding brandstofventiel, en brandstof verdamp regeneratiesysteem op het moment dat de storing komt gaat regeneratie systeem inactief, en regel aan/uit naar 0% ineens houd de storing op, en meteen re-gen sys actief, en regel aan/uit 34%.

MJS 125

7 jaar

even voor alle veiligheid, je weet wel dat cil 4 aan de distributiezijde zit bij deze autos he?

Ik kan geen foto's uploaden om de een of andere vage manier, maar groene temp is brandschoon, en niet lek.

MJS 125

7 jaar

Gelukt... 😊

MJS 125

7 jaar

Jup, i know Harry, 👍
Die gekke Fransozen ook he 🤣

MJS 125

7 jaar

Trok toevallig deze stekker los, en die stond wel vol vloeistof iets??

MJS 125

7 jaar

En ? Al iets gevonden ?

Ik heb niet een duidelijke aanwijsbare oorzaak kunnen vinden,eerst grotebeurt uitgevoerd, daarna heb ik eerst injector van cil 4 (distributie zijde) vervangen, deze bleef open staan. Dit gaf verbetering, maar de storing kwam weer terug, de bobine vervangen, en dit verbeterde aanzienlijk, maar nog storing. Toen de overige 3 injectoren vervangen, sinds dien geen storing meer gehad. Ik vermoed injectoren defect, waardoor de boel is gaan bijrijgelen, en dat uiteindelijk (samen met ouderdom) m,n bobine de das om gedaan heeft.
Auto is tussentijds Co gemeten, en deze was wonderbaarlijk goed! ondanks de nog 3 gare injectoren... dus ja, zeg het maar.

MJS 125

7 jaar

We gaan er van uit dat het ( dan voorlopig ) is opgelost .
Bedankt voor je feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.