Ik heb het volgende probleem. Hoofdremcilinder was lek, rembekrachtiger daar door vol remolie. Hierom beide zelf vervangen. Hierdoor is er lucht in het rem systeem gekomen. Ik hoopte dat door het terug drukken van de remcilinders ik deze lucht weet terug het reservoir in kon persen, maar helaas. Eerst op de ouderwetse pomp manier de lucht er uit proberen te pompen, geen soelaas. Vervolgens door een prof met remmen-ontluchter reservoir onderdruk gezet en zo systeem lucht vrij gemaakt. Heb wel iets meet remvermogen maar de eerste halve pedaal slag is sponzig, en kan op droge weg niet voldoende remkracht opbouwen om de ABS in werking te krijgen. Wie weet wat er mis is of wat ik fout doe of gedaan heb (behalve hem meteen naar de dealer te brengen dan :-( )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nogmaals ontluchten , op de door citroen voorgeschreven wijze.
Tegenwoordig moeten veel auto s ontlucht worden in combinatie met electronische aansturingen.
Daar ben ik ook bang voor Caleido. Heb net op bladeren een noodstop gemaakt. ABS werkt wel, en voor m'n gevoel heb ik nu iets meer remdruk. Maar blijft balen...
10 jaar
Het is voor namelijk de eerste "trap" die sponzig is.pas halverwege heb je echt remdruk. Kan nergens iets vinden over de werkwijze van het ontluchten van het remsysteem van een C8.
Wat me nog verder opvalt, met motor uit is remdruk gewoon goed. Zodra ik de motor start zak het pedaal weg tot de bodem. Ik hou geen enkele slag meer over??? Snap er niks van..
10 jaar
Onder druk ontlucht, inmiddels voldoende remdruk, niet 100% voor mijn gevoel, maar voldoende vertraging voor de alarmlichten in te laten schakelen.
9 jaar
Zoals Kaleido zei, ontlucht zoals meneer Citroen het wou, en voilà...
5 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar