close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C15: remprobleem c15D 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: xud7

Gisteren heb ik de aandrijfassen en oliekeerringen van de bak vervangen. Om de oude eruit te krijgen heb ik echt enorm hard moeten meppen en duwen om fuseekogel los te krijgen (is dit normaal?).
Ook de oliekeerring aan de nokken as waar de poelie zit voor de riempjes van de stuurbekrachtiging en vacuumpomp heb ik samen met de riempjes vervangen. vandaag test rit gemaakt resultaat:
Bij het remmen draait hij helemaal naar rechts en de oliekeerring aan de linkerkant van de bak lekt!!!
De remolie heb ik ongeveer een maand geleden ververst en ontlucht natuurlijk.
Ook liggen er net nieuwe banden op en is hij uitgebalanceerd geweest.
Kan ik bij het steken van weer maar een nieuwe oliekeerring de net verse bakolie hergebruiken of kap ik beter nieuwe in?
En kan iemand me helpen met de mogelijke oorzaak van mijn remprobleem??? (remblokken zien er zowel voor als achter nog goed uit en zie ook nergens een lek ofzo, remvloeistof verlies is er ook niet.

Geplaatst door

wannes_vd (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

die olie kun je wel opnieuw gebruiken, de kans is alleen dat je iets nieuw moet bijvullen.
de assen moet je netjes recht voorzichtig in de bak drukken anders gaan de keerringen zeker kapot. (maar daar was je al achter)

en het trekken bij remmen, zit er geen speling op een fusee kogel of stuurkogel? zit alles zeker goed vast?
of heb je per ongeluk een remslang beschadigd? is het pedaal wel strak?

Mausx 0

14 jaar

Heb gisteren blokjes vooraan vervangen en de boel nog is ontlucht en de vloeistof stroomde overal mooi door, maar geen verandering.
De draagarmrubbers vertonen wel wat mini barstjes maar zijn die dan al versleten?
De fuseekogels lijken nog wel goed.
Zouden het ook de schokdempers kunnen zijn? Bij het op en afrijden van een snelheidsheuvel maken die wel wat geluid (dat doen ze al van voor het probleem zich voordeed) maar bij de "duw en veer-test" blijven ze niet door wiebelen.

wannes_vd 0

14 jaar

Na beter controleren bleek de bout die de fuseekogel op zijn plaats houdt kapot te zijn.
Doordat de kapotte bout niet genoeg aangespannen was zat erdus speling op de fuseekogel, waardoor de auto wegtrok bij het remmen.
Deze zat wel op zijn plaats maar niet genoeg aangespannen na wat boren slijpen en kloppen deze eruit gekregen.
Met een G-klem de boel samen gespannen en er een nieuwe bout ingezet en het probleem is opgelost.
Doordat de kapotte bout niet genoeg aangespannen was zat erdus speling op de fuseekogel, waardoor de auto wegtrok bij het remmen.

wannes_vd 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C15 of stel zelf een nieuwe vraag.