het betreft hier een saxo 14 VTS KFX motor
Bij het vertrekken met deze wagen heeft deze motor geen koppel. Je moet al goed bij de pinken blijven of je valt er mee stil. De toeren vallen zo terug dat je de gaspedaal stevig moet indrukken tot op 1500 toeren of je raakt met deze wagen niet weg. Eens vertrokken geen probleem. Hij rijdt perfect. de motor gaat perfect in toeren. Iedereen die in deze wagen stapt valt er de eerste keren mee stil. Het probleem ligt zeker niet bij de koppeling die te kort of te lang ligt. De wagen hebben we uitgelezen met een fout in het geheugen: Ontstekingsuitval. Ik heb de indruk wanneer de motor koud is hij dit verschijnsel niet vertoont. Weet iemand raad met dit probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens een andere MAP sensor,als er een gemonteerd is die in het spruitstuk zit.
Geeft vaak geen fout melding maar wel problemen.
Ook systeemrelais geeft wel eens problemen.
Ik ga er vanuit dat de ontsteking al gekontroleerd is?!
ik heb geen ervaring met dat type motor, maar het klinkt als onjuist mengsel.
oftewel, je krijgt naar verhouding te weinig benzine en teveel lucht op de eerste 1500 RPM.
het zou zoiets doms kunnen zijn als een niet goed werkende themp sensor.
daar je met koude motor wel goed wegkomt werkt de chokefunctie dus, die dan ook het arm mengsel euvel opheft.
ik hoop dat je er wat aan hebt, ma ja ik ben dan ook een carb specialist , die injectie trammelant word ik nie goe van.
aanvullinkje,,, carburateurs hebben een acceleratie pompje, dit om het luchtgat (wat ontstaat bij gasgeven) op te vullen,, je weet wel de directe inspuit van benzine in de venturie.
hoe dat met injectie gaat weet ik niet, maar ik kan me indenken dat er daar wat schort.
anderzijds,, als het een ouder type ontsteking is willen de busjes van de centrifugaal vervroeging wel eens kapot gaan, hierdoor is de vervroeging bij acceleratie matig of nop, en komt je ook lastig van de plek af.
bij injectie type's is me opgevallen dat de electronica dit gedeeltelijk opvangt.
kan verstandig wezen dit ff te chekke.
greets van kreazyV8.
Dank voor de reactie om ons opweg te helpen
Wij hebben de gasklep gereinigd en hierdoor is het probleem bijna van de baan. Deze zat vol zwarte koek. Waarschijnlijk gaf de map sensor hierdoor een verkeerd signaal door naar de rekeneenheid. Er is ons ook gezegd dat het klepje van de stationaire regeling zou moeten ingeleerd worden, is daar iets van?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar