auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C4 Picasso: Schokken motor rond 2000-2200 rpm

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem wat sinds vorige week opgetreden is. In de 1e en 2e versnelling (EB6) schokt de motor bij 2000-2200 rpm. Voor de rest loopt de motor goed. Heb gasklephuis even bekeken door de inlaat slang te verwijderen. gedeelte voor klep was brandschoon. De zitting van de klep en het gedeelte na de klep was vzv een zwarte aanslag. Klep schoongemaakt. Echter probleem blijft. Kan het probleem in de gasklep zitten. Bij het rijden in de 1e en 2e versnelling zal de klep zelf niet zo ver open liggen als bij 2000 rpm bij hogere snelheden. Is er een sensor die de boel nadelig beinvloed?
Motor draait stationair goed. In z'n vrij schokt de motor niet bij ca 2000 rpm. Kan het te maken hebben met een bepaalde stand van de gasklep?
Aansluitingen rondom gasklep even ingespoten ter controle van valse lucht intrekken, geen effect.
Heb overigens geen uitlees apparatuur, daarvoor zal ik even langs de garage moeten.

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft

alvast bedankt,
groeten,
Mart

Geplaatst door

Tinus Citroen C4 Picasso (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je geeft een combinatie van verschijnselen die het nogal lastig maakt... Daarom eerst nog maar een vraag:

Is dat schokken alleen bij het wegrijden met koude motor, of gebeurt dat ook als je met warme motor bijv. bij een stoplicht optrekt.

go-tje 0

11 jaar

Hallo,
het valt me op bij zowel koude motor als warme motor. Bijvoorbeeld als ik in de file rij, in z'n 2e versnelling, rond de 2000-2200 rpm. Het begint dan licht te schokken. laat ik het gas wat los, of geef ik gas bij dan treedt het euvel niet meer op.
Bij het optrekken heb ik er geen last van, echter wanneer ik langzaam in de eerste versnelling blijf rijden, dan treedt het euvel weer op bij de genoemde toeren.

als ik zo even puur op je verhaal afga betreffende het inhouden op een bep. toerental tijdens constant rijden in de 1e of 2e versn.

gaat ik toch stiekem de egr klep verdenken.

demonteren en schoonmaken wil nog wel eens helpen(moet er wel even eerlijk bijvertellen dat ik zo 123 niet weet of je er een beetje bij kan bij jouw auto.)

grtz,Marcel

ww9078 0
badge

11 jaar

Ok Marcel,
dank voor je antwoord.

Ik zal even moeten kijken waar ze de EGR klep geplaatst hebben. Citroen kennende zullen ze het natuurlijk niet makkelijk hebben gemaakt ;)

gr
Mart

succes, ik hoor graag wat de uitkomst is.

grtz, Marcel

ww9078 0
badge

11 jaar

Hallo Marcel,

sorry voor de late reactie. Heb even aan een kennis (werkzaam bij Citroen) gevraagd vwb de EGR klep. Echter deze is bij mijn blok niet meer aanwezig. Zal het dus ergens anders in moeten zoeken. Nu heb ik wel medio februari nieuwe bougies geplaatst. Kan me echter niet voor de geest halen of het euvel toen ook al aanwezig was. Zou het de bougies kunnen zijn? Er zit wel een ander merk in. De oude heb ik helaas niet meer, anders had ik die weer even kunnen monteren.

gr
mart

Zou wel even naar de bougies kijken: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

go-tje 0

11 jaar

Zal het gaan proberen

Thx
Gr.
Mart

Vandaag nieuwe bougies gehaald (bosch fr8seo) bij de dealer. De oude waren eveneens van bosch type fr8sc+. Wagen schokt (vooralsnog) niet. De bougies waren geleverd xoor automaterialen zaak via kenteken. Op zich vreemd dat ik dan nu andere heb.in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Gr
Mart

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.