auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C4 2015: Schurend geluid bij remmen

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 9H06, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 68

Goedenavond,

Ik ben nu sinds een jaar de gelukkige eigenaar van een citroen c4 cactus. We hadden een grotere auto nodig wegens gezinsuitbreiding.

Nu zit ik met het volgende probleem. Afgelopen APK het wiellager linksvoor laten vervangen en kort daarna kreeg ik geluid bij het remmen waarbij je hoort dat hij niet gelijkmatig aanloopt/schuurt, maar bij omwenteling. Begon in het begin alleen als de remmen wat warmer werden. Hoe harder je rijdt hoe sneller het klinkt en hoe langzamer hoe meer duidelijk het geschuur wordt. Erg irritant en ben hiermee gelijk naar de garage gegaan. Hij kon het niet vinden wat het probleem was en stuurde me weg met "wat het ook is, het is niet gevaarlijk". Vroeg toen nog aan hem of het zou kunnen dat de wiellager een kleine fractie er niet goed in zou kunnen zitten maar dat kon volgens hem niet.

Nam dit aan van hem en nog een tijdje mee doorgereden, maar het geluid werd steeds erger. Heb toen besloten m'n remschijven te vervangen waarna het geluid tijdelijk helemaal weg was. Hemels om zo weer te rijden en kon weer genieten van m'n auto. Maar nu na iets van 1000km is het er weer, en het lijkt nog wel erger dan het bij de vorige remschijven was...

Ik wil ze nog wel een keer vervangen maar dat voelt als dweilen met de kraan open en mijn vermoeden is dat het wat anders is. Ik ben zelf geen grote autotechneut, maar zou het kunnen dat het lager er mogelijk toch wat scheef in zou kunnen zitten. Of denken jullie dat er wat anders aan de hand is?

Ik hoor het heel graag, ik word wanhopig van het geluid en betwijfel ook of het wel zo veilig is.

Alvast bedankt!

Martijn

Geplaatst door

MartijnG1 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Loopt je ankerplaat niet aan op de remschijf , hoe handig ben je zelf ?
Wiel er af en controleren.

Die zit er helaas niet 😟

MartijnG1 0

1 jaar

Wiellager kan niet verkeerd zitten, dat wordt er volledig ingeperst tot het niet verder kan en dan komt er een borgring voor.
Ik zou gaan voor wat kaleido 1 zegt; aanlopen van remschijf tegen ankerplaat.
Na het vervangen van het lager kan de ankerplaat wat verbogen zijn.

Hans4040 1430
badge vip badge

1 jaar

Wel een geruststelling dat dat niet kan. Ankerplaat kan helaas niet

MartijnG1 0

1 jaar

deze auto`s hebben geen ankerplaat, wat voor merk remmen zijn er gemonteerd?

STIP911 105
badge

1 jaar

Brembo remschijven en blokken.

MartijnG1 0

1 jaar

Ankerplaat zit er inderdaad volgens mij niet. Ik kan het zelf wel even nakijken, heb zelf ook de schijven en blokken vervangen.

De remschijven en blokken zijn van brembo. Zou het ook gewoon domme pech kunnen zijn? 😅

En wat voor remmen zouden jullie aanbevelen?

MartijnG1 0

1 jaar

Nu ik er even verder over nadenk lijkt het ook begonnen te zijn nadat er een fietser zonder te kijken voor m'n auto schoot en ik in de ankers moest. Zolang zitten ze er natuurlijk nog niet onder, weet ook niet precies na hoeveel km dat was, maar mogelijk nog wel minder dan 500km

MartijnG1 0

1 jaar

T lijkt er wel een beetje op dat er toch iets een fractie krom is geworden bij vervangening van het lager. de naaf bv. Zeker omdat je aangeeft dat het bij vervangen van de remmen even weg is.

Is dit gevaarlijk en wat zou ik hiermee moeten doen? En hoe zou je dit kunnen uitsluiten? En kan ik verlangen dat de garagehouder die het veroorzaakt heeft dit herstelt? Of moet ik gezien de noodstop die ik recent na vervanging van de schijven gedaan heb nog een keer voor de zekerheid vervangen?

MartijnG1 0

1 jaar

Gevaarlijk kunnen wij niet beoordelen maar vreemd dat het niet gevonden wordt , misschien een andere garage proberen.

Je zult de eventuele slingering van de naaf moeten meten dmv een meetklok.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.