Hallo,
Het stuur heeft helemaal geen bekrachtiging meer. Volgens de klant ging het eerst af en toe wel nog.
't Is volledig hydraulisch, riem is OK, oliepeil in pomp is OK, geen geluid waar te nemen, geen lampjes die branden.
Er is wel een drukcontact in de drukleiding, doch 'k weet niet of dit als waarschuwingsitem gebruikt wordt, dan wel een sturingsfunctie heeft. Het maakt geen verschil of ik de stekker losmaak of niet.
'k Vermoed dat het de pomp is die niet meer werkt, doch ik twijfel. Eerder had ik al dergelijke auto's met lekken en geluiden aan de pomp, maar dit is de eerste keer.
Dank bij voorbaat voor uw reactie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De enige manier om er achter te komen is door drukken te meten. De pomp moet een druk leveren van 100 bar. Is de druk lager dan is de pomp stuk. Is de druk in orde dan zit het probleem in het stuurhuis.
Hallo,
Dank voor de reactie, doch ik heb geen drukmeter met een aangepaste schaal.
't Was inderdaad de pomp. Als je de motor meer toeren liet draaien, werkte de pomp wel nog, doch minder dan normaal. Er is een ruilpomp geplaatst... die jammer genoeg nogal kabaal maakt, maar de werking is OK.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar