close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara: slecht starten xsara 1900 diesel: lucht in brandstofleiding

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: dw8 1900 diesel

Hoi,

Het probleem is het volgende, na een dag stilstaan en vooral wanneer de voorkant van de auto hoger staat als de achter kant, start de auto slecht.
De auto start en valt direct terug stil, vermoedelijk dus lucht in de brandstof toevoer, na lang starten of door het pompje langs de dieselfilter te gebruiken slaat hij wel weer aan.

Nu de dieselpomp is wel een beetje nat maar kan de lek niet lokaliseren iemand een idee?
Heb deze al enkele keren zuiver gemaakt maar nog altijd onduidelijk waar de diesel vandaan komt.

ik verdenk ook het handpompje langs de brandstof filter is dat mogelijk, kan je dat opendoen voor dichtingen te vervangen?

met vriendelijke groet,

Ben

Geplaatst door

grand vitara (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ben,
komt inderdaad vaker voor dat het handpompje lekt,maar kan net zo goed ergens anders zitten. Als je transparante leidingen monteerd,kun je zien waar de luchtbellen komen.

maarten4874 0
badge

11 jaar

Ben, check eerst eens of je brandstofopvoer pomp in de tank wel draait wanneer je de auto op contact zet. Dit kun je horen als je goed luistert, licht zoemend geluid bij de tank (onder de auto ter plaatse van de achterstoelen). Ook kun je dit checken door de brandstoftoevoer slang los te koppelen van de ingang op het brandstoffilter huis. Als je deze losneemt en je draait de sleutel op contact (hoeft niet te starten) dan gaat de brandstof opvoerpomp draaien en krijg je brandstof. Mocht deze niet draaien dan kan het zijn dat de pomp defect is maar ook dat de stekker aansluiting af en toe hapert, zie ook mijn probleem (xara picasso 2005). Groet roald

Traction 1956 0

11 jaar

Als er een handpomp (balgje) zit er geen pomp in de tank

jan5047 0
badge

11 jaar

Aha, dat wist ik niet. Ik begreep namelijk van de ANWB al dat er ook xsara picasso's waren zonder opvoerpomp maar hij vertelde dat dit juist de laatste types waren. Hij gaf aan dat er bij mij ook geen pomp in de tank zat maar die zat er uiteindelijk wel. Maar ik heb idd geen balg om handmatig te kunnen opvoeren. Zou ook wel gek zijn want dan moet je door de opvoerpomp heen aanzuigen. Het type wat Ben heeft is dus uitgerust met een zelf aanzuigende hoofdbrandstofpomp?

Traction 1956 0

11 jaar

probleem is nog altijd niet opgelost, zit inderdaad geen opvoerpomp in de tank, wel zat er wat vuil aan de aanzuig in de tank maar het probleem is er nog altijd. volgens mij is het echt wel het handpompje, is er een mogelijkheid om de dichtingen ervan te vervangen? of moet je het hele filterhuis dan vervangen is dan een dure grap voor een dichting die lekt...




(handpompje zie je aan de linkerzijde)

grand vitara 0

11 jaar

Vrijwel zeker is de O-ring van nummer 8 lek, als je ervoor staat zieje links onderin een soort springveer zitten, daarna de klep eruit halen en O-ring vernieuwen, paar minuten werk.

mecano ltd 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.