Er gaat volgens de klant een indicator branden dat een "smeermiddel" voor het roetfilter/brandstof systeem moet worden bijgevuld .
Kan dit kloppen ? en hoe /waar werkt zo iets.
grt
Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is geen smeermiddel.
Het is een middeltje wat in een tankje in de brandstoftank zit om het roetfilter te reinigen.
Bijvullen zal nog wel lukken maar de boel moet ook gereset worden met de goede software, anders zal het systeem niet werken.
Oiram
Bedankt , lukt het resetten met bosch app.
De roetfilterolie heet EOLYS176, Citroën onderdeelnummer 973685. Literverpakking en kost 36.85 ex.
Denk niet dat dit gaat lukken met de KTS
Fouten lezen/wissen van ADITIEFSYSTEEM 1.0 wel.
Maar de parameters resetten(nog) niet volgens mij.
Laat even weten hoe je dit opgelost hebt , zal wel vaker voor gaan komen.
Hoor ook dat wanneer de klant zijn tankdop los neemt dit ook geteld word, en dat iemand
die vaak kleine beetjes tankt dus sneller zal moeten laten resetten.
Dus niet 10 ltr tanken maar tank volgooien:)
Oiram
Het additief word druppels gewijs toegevoegd aan de brandstoftank. Na het verwijderen van de tankdop (hierin zitten magneten)en in combinatie met de tankmeter uitslag word de hoeveelheid gepaald. De vloeistof reinigt het roetfilter niet, maar zorgt ervoor dat roetdeeltjes (moleculen) aan elkaar gaan zitten zodat ze in het filter achterblijven. Afhankelijk van model/bouwjaar moet daarom niet alleen de vloeistof bijgevuld, maar ook het filter vernieuwd worden. Vloeistof altijd bij 120000km en filter bij of 12000 of 180000km
Met autodiagnos is reset wel mogelijk!
Waar doe je het produkt in of op welke manier ik heb nammelijk de storing laag niveau roetadditief maar ook
temperatuur lamda na kat
15 jaar
Veel tanken met kleine hoeveelheden maakt geen verschil want na het wegnemen van het tankdopje wordt er berekend hoeveel brandstof er bijgevoegd en dus hoeveel additief er dan bijgevuld moet worden. Het eoslys zorgt ervoor dat de roetdeeltjes op een lagers temperatuur kunnen geregeneerd worden en dat is beter voor de motor die dan op een lagere temperatuur kan blijven voor de verbranding.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar