Citroën Saxo: Start Niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1i

Hallo

sinds vanmiddag voel mij op dat mijn auto af en toe wat vermogen verloor, bij de winkel ineens slecht starten, en nadat ik thuis was gekomen, en weer weg wilde gaan startte hij helemaal niet meer!

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

tijntjuh86

Geplaatst door tijntjuh86 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Saxo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan T (30) PRO, 13 jaar geleden

ging hij niet rond af ging hij wel rond en sloeg hij niet aan.
in het laatste geval controleer eens of je nog een vonk hebt zo niet dan wil het nog al eens aan de bdp sensor zitten voor bij de bak.
kan je vanaf boven bij.

groetjes jan.

tijntjuh86 (0), 13 jaar geleden

Ik heb al gecontroleerd via de carosserie of ik een vonk heb, die heb ik gewoon!
Nu hoorde ik ook dat de volgorde vanaf de verdeelkap naar de bougies ook uit maakt?

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Die volgorder is heel belangrijk anders zou je motor nooit kunnen draaien ,maar dat is hier niet aan de orde, je hebt neem ik aan geen kabels losgetrokken of verwisseld neem ik aan.
Je hebt verlies aan vermogen dus zou ook best een brandstofgebrek kunnen zijn..
Het is neem ik aan een multipoint ( enkele injektor )
Haal de luchtfilterslang boven op je motor los, hieronder zit de grote injektor.
Giet hier eens een klein beetje verse benzine in en start de motor, wil ie nu aanslaan?

tijntjuh86 (0), 13 jaar geleden

Ik heb alle kabels vanaf de verdelerkap losgehad, om te kijken of ze goed waren, maar niet onthouden welke waar zat??

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Dit is een DIS ontsteking een systeem met 2 bobines(in 1) die beurtelings 2 bougies tegelijk aansturen (1-4) en (2-3).
staat er niks op de aansluitpunten of de kabels?

tijntjuh86 (0), 13 jaar geleden

Heb alle kabels aangesloten zoals ze horen, nu doet hij het nog niet! nu heb ik van een aantal mensen begrepen dat het brandstoffilter weleens verstopt zou kunnen zitten? Hoe kom ik er achter dat dat zo is? en hoe kan ik dat merken/testen?

Als ik het brandstoffilter aan 1 kant loshaal, en de auto op contact zet, spuit er benzine in overvloed uit het filter vandaan, dus dat zal dan niet verstopt zitten neem ik aan?

Dus bougies en kabels zijn goed, brandstof filter is ook goed, en aangezien de brandstof in overvloed uit het filter komt, zal de pomp ook wel goed zijn?

ik heb mogen constateren dat er in de carborateur wel benzine komt.
als ik hem start slaat hij volgens mij aan op 3 cilinders, en valt daarna gelijk weer af…...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.