Citroën C4 Picasso: Startprobleem na kortsluiting alternator 1600 hdi

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1600

Hallo, kan iemand mij vertellen of de ecu het start toerentalsnelheid gaat controleren tijdens de start
Heb namelijk het volgende voor .
Alternator gaat in kortsluiting tijdens het rijden ,klant heeft een week ervoor een starter laten herstellen of vernieuwen en ik vermoed dat deze te traag draait om de wagen te laten starten .
De kortsluiting heeft de eindtrappen van de ecu mee in kortsluiting getrokken met als gevolg dat we geen foutcodes konden uitlezen .
Ecu uitgehaald en gecontroleerd en er was corrosie op de printplaat nu hebben we nieuwe eindtrappen en de eepron terug geflascht met de nieuwe software met als gevolg dat de wagen nog altijd niet start .
Heb wel het gevoel dat de wagen te traag ronddraaid tijdens de start .
Na een 5 tal min proberen is baterij plat wat ik vermoed dat de starter teveel vermogen vraagt
Wel hebben een controle van starttoerental van 290 tot 300 tr/min en commonraildruk van 320 bar .
Ook hebben we nokkenas en krukasyncronisatie gecontroleerd en is ok .

DGCARSHARELBEKE

Geplaatst door DGCARSHARELBEKE (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Oxo8319 (0) PRO, 5 jaar geleden

Kijk eerst eens in de BSI meting gegevens naar de status van de ECU
vergrendeld of ontgrendeld.

Je schrijft dat de ECU gefikst / gerepareerd is.

Moet hij dan niet via vervangingsonderdelen opnieuw gepaird worden met de BSI

DGCARSHARELBEKE (0) PRO, 5 jaar geleden

Bsi meting is vergrendeld en vervangings ondrdelen zijn gepaird met de bsi

Oxo8319 (0) PRO, 5 jaar geleden

Dat de BSI en de motor ECU gepaird zijn is OK
Dan kunnen ze met elkaar communiceren.
Vervolgens kun je even kijken of die communicatie heeft geleid tot toestemming.
In de motor ecu / meting gegevens / antistartcode/ zal je kunnen vinden of de motor ecu vergrendeld / vrijgegeven is of niet.

DGCARSHARELBEKE (0) PRO, 5 jaar geleden

Startmoter neemt 450A op waarvan het normaal mag rond de 180 a 200A mag zijn .
Roetfilter verstopt en alternator in kortsluiting
voertuig 190.000km denk kosten te hoog volgens volgens dat de wagen nog waard is .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.