Citroën C4 Picasso 2010: storing

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 5FX, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 110

Lampje motorblok gaat branden, vermogen neemt af. Bij uitlezen garage geeft deze aan gasmengsel niet goed. Heeft een keer aan gasmeter gestaan en niks gevonden er is toen een nieuwe sensor geplaats. Storing komt regelmatig terug heb ook het advies gehad om super 98 te tanken. Soms gaat het maanden zonder storing en soms om de 2 a 3 weken en soms gaat de storing ook van zelf weg. Ben bij een garage geweest en dan wordt de storing uit het systeem gehaald maar ik wil dat het opgelost kan worden. Wie heeft deze storing ook gehad en hoe is dit op te lossen.

M.de Vries ZD

Geplaatst door M.de Vries ZD (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Weet je de exacte tekst van die uitgelezen fout of het nummer daarvan?
Wat belangrijk is om te weten of het mengsel te rijk of te arm is? Dat scheelt in het zoekwerk.
Als de foutcode daarover geen uitsluitsel geeft dan eerst de fuel trims uitlezen voor het wissen van de foutcode. Is de zogenaamde Long Term Fuel Trim positief dan is het mengsel te arm, is deze negatief dan is het mengsel te rijk.

Mengselfouten zijn helaas niet zo maar even op te lossen. Dat betekent meestal flink zoeken en meten.

M.de Vries ZD (0), 2 jaar geleden

Dat weet ik niet de garage gaf alleen aan dat er verschillende storingen konden zijn zoals vacuüm lek, iets met zuurstof mengen of een sonde enz.
Bedankt voor het antwoord morgen wordt de wagen gekeurd en zal ik vragen hoe ze hem hebben uitgelezen.

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Bij de APK wordt de auto sowieso uitgelezen met een algemene EOBD/OBD2 scanner.
Daarmee is ook heel makkelijk die Long Term Fuel trim uit te lezen.

En ja, er zijn nogal wat storingen die dit kunnen veroorzaken. Naast wat de garage al vertelde zijn er nog mogelijke problemen met de inspuiting (defecte injector, verstopt filter, defecte pomp), mechanische oorzaken (compressieverlies), lek in het uitlaatspruitstuk (of pakking), etc.

M.de Vries ZD (0), 2 jaar geleden

Dank je wel voor het antwoord.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.