auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C5: Storing emissie systeem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Mijn citroen C5 (Bouwjaar 2003) 260000km gelopen) geeft emissie storing. Soms rijdt ik gewoon door en wanneer de motor op toeren is, doet de 4e cilinder gewoon weer mee. Soms is de storing, wanneer ik de auto start met koude motor, ineens verdwenen en blijft een paar dagen weg. Volgens de Anbw zou de bobine stuk zijn (cilinder 4 zou vonk overslag hebben). Ik heb een nieuwe bobine gekocht en hem gewisseld. De storing was echter op het moment van de wisseling niet aanwezig. Nadat de bobine is vervangen , bleef hij weg en ik dacht. Probleem opgelost. Dit is een paar dagen geleden en zo'n 300 km verder. Storing is weer terug. Hij begint meestal wanneer de motor, na een tijdje te hebben gereden en dus warm is, opnieuw wordt gestart. Motor komt dan in noodloop (loopt op 3 cilinders). Ik kreeg een tip om de sensor, die bij de lucht inlaat zit (naam sensor is mij niet bekend) te reinigen. Dit heb ik gedaan. Storing na een paar km te hebben gereden en weer opnieuw starten weg. Hij komt helaas wel weer terug. De sensor is echter schoon. Hier kan het dus niet aan liggen. Wat ik nog even moet zeggen is dat, wanneer de motor wordt gestart en hij heeft een storing, ik meestal gewoon doorrijdt. Soms krijg ik er dan nog een storing bij. ESP/ASR. en soms geeft de meter van de gastank ineens leeg aan en piept terwijl hij helemaal vol zit. Motor opnieuw starten. Storing emissie blijft maar storing ESP/ASR is verdwenen

Wie kan mij verder helpen?

Geplaatst door

1hoi (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Erwin,

Heb je dit probleem op benzine en op Lpg? Welk merk Lpg installatie ligt er in? Ik heb zelf een vialle installatie, met dezelfde problemen gehad (weliswaar een peugeot, maar jouw motor zal ook een EW motor zijn), en hierbij bleek uiteindelijk een gasinjector de boosdoener te zijn.

Cees

heemskerk4251 0

10 jaar

Hoi Cees,

Het probleem begint wanneer ik hem start en hij dus op benzine loopt. Naarmate de motor warm wordt, en hij overschakelt op gas, gaat hij beter lopen. Wanneer de motor dan eindelijk op toeren is, doet de 4e cilinder weer mee. Het lampje dat lijkt op een pompje stopt met knipperen en brand continue. Op gas loopt hij beter dan op benzine. Ik heb daarom het gevoel dat het niet aan de gasinjector licht, alhoewel ik natuurlijk geen monteur ben.

1hoi 0

10 jaar

Dus ligt er een AG installatie in.(Je hebt het over de injector). Hoe lang geleden heb je benzine getankt? Bedorven benzine komt nogal een voor bij Lpg rijders. Dus altijd kleine hoeveelheden benzine tanken. 10 liter of zo per keer. Verder kunnen de benzineinjectoren vervuilen omdat ze relatief weinig worden gebruikt.

Tank een halve tank verse benzine en gooi een flesje injectorreiniger in.

Rij vervolgens een paar 100 km op benzine. Als dit niet helpt het benzinebedrijf uit laten lezen. Op drie poten lopen is slecht voor de katalisator.
Dus eerst het benzinebedrijf in orde krijgen, en daarna pas het gasbedrijf

heemskerk4251 0

10 jaar

Ik heb injector reiniger in de tank gedaan, vervolgens tank leeg gereden, opnieuw getankt. Allemaal zonder resultaat.
Nu heb ik het volgende berichtje gevonden ergens op internet.

Gezien je opmerking over het LPG zou ik gaan zoeken in de bedrading rondom de injector simulator, of de LPG computer. Vermoedelijk werkt de onderbreker te goed en blijft bij het lopen op benzine de benzine injector ook onderbroken of wordt deze continu aangestuurd.

Komt je dit bekend voor. Ik weet n.l. niet waar ik dit moet zoeken.

1hoi 0

10 jaar

Dus je hebt ook emissie storing als je op benzine rijd?.

primera p11 0

10 jaar

Ik heb het probleem juist wanneer de motor op benzine rijdt. (als ik hem handmatig op benzine schakel en ook wanneer de auto op lpg staat en hij wordt gestart. Hij loopt dan de eerste 500 meter op benzine en schakelt daarna automatisch over op LPG)

Het probleem begint wanneer ik de warme motor uitzet en hem opnieuw start. Hij heeft dus problemen met het lopen op benzine wanneer hij warm is. Hieronder heb ik opgeschreven wat er precies aan de hand is en wat ik allemaal al heb gedaan.

De Citroen C5 geeft Airbag storing en vaak emissie storing. Airbag storing moet ik zelf nog op lossen maar emissie storing weet
ik me geen raad meer mee. Het motor management schakelt dan 1 cilinder uit. Als alle storingen zijn gewist en de koude motor
wordt gestart, loopt de motor goed. Hij schakelt, wanneer je 500 meter hebt gereden, gewoon over op LPG.

Het probleem begint wanneer ik de warme motor start en hij dus op benzine loopt. De motor begint dan te pruttelen vermogen is
weg, hij geeft emissie storing aan, en gaat op 3 cilinders lopen. Als je dan rustig de auto op snelheid brengt en je rijdt een aantal
kilometers knippert het lampje van het motor management niet meer maar gaat branden. De gasinstallatie schakelt zichzelf in en
nu doet de 4e cilinder weer mee. Het lampje dat lijkt op een pompje stopt met knipperen en brand continue. Op gas loopt hij
beter dan op benzine. Ik heb daarom het gevoel dat het niet aan de gasinjector licht, alhoewel ik natuurlijk geen monteur ben.

Nu moet ik nog even het volgende kwijt. Als ik, wanneer de motor in storing staat, veel vermogen vraag, komt er nog een storing
bij. De boord computer geeft ook ESP/ASR storing gaan. Ik weet niet wat dit betekend maar krijg het gevoel dat de wielen anders
worden aangedreven. Als je de motor uitzet en hem daarna opnieuw start, is de storing ESP/ASR weg en geeft de computer alleen
nog storing Emissie aan. (De ANWB gaf aan dat computer waarschijnlijk in de war raak doordat ik met de emissie storing doorrijdt.
er komen dan ook ander storingen bij.) Ik ben geen monteur en neem daarom aan dat de ANWB gelijk heeft

Ik heb injector reiniger in de tank gedaan, vervolgens tank leeg gereden, opnieuw getankt. De Bougies zijn op 09-04-2014 vervangen,
en de bobine 1 week geleden. Allemaal zonder resultaat.

Ik heb de problemen op het internet gezet en kreeg het volgende berichtje terug.

Gezien je opmerking over het LPG zou ik gaan zoeken in de bedrading rondom de injector simulator, of de LPG computer.
Vermoedelijk werkt de onderbreker te goed en blijft bij het lopen op benzine de benzine injector ook onderbroken of wordt
deze continu aangestuurd.

Gisteren heb ik zelf de computer uitgelezen en daarna hebben we alle fouten gewist. hieronder staat de registratie

Storingregistratie rapport gegenereerd door Torque voor Android
=================================================

Voertuig Identificatie Nummer (VIN):Niet aanwezig
Voertuig fabrikant:Onbekend
Voertuig Kalibratie ID:Niet aanwezig

Huidige storing registratiebestand
------------------
P1340: [BMW] Multiple Cylinder Misfire During Start
[Lexus] Igniter Circuit Malfunction (No. 8)
[Mitsubishi] Camshaft position sensor
[Seat/Audi/Volkswagen] Crankshaft-/Camshaft Pos.Sens.Signals Out of Sequence

P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
P0270: Cylinder 4 Injector Circuit Low

In afwachting storingen registatiebestand
------------------
ECU meldt geen hangende storingen

Historische storingsregistratie
------------------
ECU meldt geen historische storingen
Overige ontdekte storingcodes
(eventueel aangevraagd, actuele of fabrikant specifieke)
----------------------------------------------------
ECU meldt geen andere geregistreerde storingcodes


Einde van het rapport.

1hoi 0

10 jaar

Hij loopt of op twee brandstoffen tijdens het starten,of er is een bennzine injector kapot.
Als je de zekering van de gasinstallatie eruit haalt en de auto op benzine weg zet,kijk dan eens of de auto de volgende dag ook zo beroerd op benzine start.

primera p11 0

10 jaar

Vandaag is de auto bij een LPG specialist geweest. In eerste instantie leek het erop dat de computer voor de gasinstallatie stuk was. Deze is gewisseld met een nieuwe maar het probleem is niet opgelost. Vervolgens is de computer weer teruggebouwd. de injector van de 4e en de 3e cilinder zijn omgedraaid. Nu zit de storing in cilinder 3. We kunnen er eigenlijk van uit gaan dat je gelijk hebt Primera p 11. De benzine injector is waarschijnlijk stuk. Morgen even een andere monteren en kijken hoe het dan gaat. Wordt vervolgd....

1hoi 0

10 jaar

Ik heb een andere benzine injector gemonteerd, vervolgens storing gewist en rijd sinds gisteren zonder problemen. Mijn broer heeft een C5 met hetzelfde probleem. Hiervan hebben we gisteren ook een injector vervangen. Resultaat Probleem verholpen.

1hoi 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.