Ik heb vandaag de Eolys-zak vervangen van dit voertuig omdat er een storing minumum additief aanwezig was.
Voertuig heeft +- 145000Km en zak was idd leeg.
Ik heb reeds de tellers gereset zoals de procedure via Lexia.
Ingespoten hoeveelheid '0'
Inhoud rservoir 100%
Ik krijg de storing er maar niet uit!
Weet iemand raad a.u.b.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tijdelijk of permanent ?
Doe eens een geforceerde regeneratie
Storing is permanent
Ik had ergens gelezen dat de additieftoevoerleiding zich vult tijdens het rijden en heb een collega met het voertuig naar huis gestuurd op hoop van....
Hopelijk is de storing weg anders zal ik eens een regenaratie proberen al vrees ik dat het niet zal helpen want de FAP is ook vervangen
Ja, is ook een optie, ik doe meestal een geforceerde regeneratie
reset anders nog eens alles (kan wel eens mis gaan). niet geschoten is altijd mis.
Zal ik zeker doen en indien niets wil baten...
"E-mail Diag"
Kan ook nog, is een vrij nieuwe auto :), succecs met de E-mai ldiag, zorg wel dat je je diagnose sessie hebt opgeslagen, en bijvoegt :)
'k Heb vandaag dan maar een E-mail diag gestuurd.
Ze hebben me gevraagd de programmatie van de BSI te controleren -- Configuratie rijden --
ergens iets over de pomp???
En heel belangrijk: een goede, lange reset doen van minstens 30min
Zal een werkje voor volgende week zijn
Spijtig dat onze garage in Brussel is gelegen en hoofdzakelijk franstalig is. E-mails gaan naar Frankrijk ipv Nederland. Heel die uitleg in het frans maakt het er NIET makkelijker op :s
Dat is idd, erg irritant...
10 ltr tanken , geforc. regen. dan nog eens 10 ltr tanken , meestal hept dit wel.
groeten Raf.
Ik wacht nog steeds tot de wagen terugkomt om het probleem verder op te lossen...
Ondertussen ben ik wel al gaan neuzen in de BSI van een ander voertuig, ook met 9HZ-motor en heb ontdekt dat de additiefpomp multiplex gestuurd wordt. Technische dienst heeft me gevraagd om deze te programeren als LIN gestuurd.
Ik hou jullie op de hoogte van zodra ik resultaat heb
Oei, dat gaat niet werken, LIn netwerk werkt op 12V multiplex = Canbus = 1.5-2.5-3.5V!
[quote=romeoraf]10 ltr tanken , geforc. regen. dan nog eens 10 ltr tanken , meestal hept dit wel.
groeten Raf.[/quote]
Naar het schijnt zou een geforceerde regeneratie op DV6 niet werken via lexia
+ moet de FAP niet x% verstopt zijn om een regeneratie te kunen uitvoeren???
om de standaart regeneratie (door de EBE aangestuurt) te late nuitvoeren moet er een druk verschil van ZOVEEL% zijn , dan wordt deze gestart, met de lexia kan ten alle tijden een geforceerde regeneratie worden aangestuurdt.
De klant (taxichauffeur) wou absoluut z'n wagen tijdens het weekend en ik heb er geen idee van wanneer hij zou terugkomen.
Ik heb er nochtthans zin in om mij eens te verdiepen in zijn probleem...
Additiefpomp is Lin gestuurd .
Er is geen verband tss minimum additief en de roetfilter. Een geforceerde regeneratie heeft dus geen zin.
Vervangen van het flexibele reservoir : 120000 km is een berekende waarde.
Het vervangen van het roetfilter : 160000 km voor de 1.6 HDi is een gemeten waarde.
Na het vervangen van het flexibele Eolys 176 reservoir die je de additiefpomp te activeren.
Bedien de additiefpomp met het diagnosegereedschap in de procedure "vervangingsonderdelen".
[quote=GOVA]Additiefpomp is Lin gestuurd .
Er is geen verband tss minimum additief en de roetfilter. Een geforceerde regeneratie heeft dus geen zin.
Vervangen van het flexibele reservoir : 120000 km is een berekende waarde.
Het vervangen van het roetfilter : 160000 km voor de 1.6 HDi is een gemeten waarde.
Na het vervangen van het flexibele Eolys 176 reservoir die je de additiefpomp te activeren.
Bedien de additiefpomp met het diagnosegereedschap in de procedure "vervangingsonderdelen".[/quote]
In de BSI staat "multiplex gestuurd" bij additiefpomp
moet dit op vraag van technische dienst nog aanpassen naar "LIN"
Activatie heb ik 2x gedaan, pomp werkt maar helpt niet om de permanente storing weg te krijgen
zit de stekker van het EOLYS adaptief tankje wel goed met de hoofdkabelboom aan mekaar ?
Is trouwens het compelte tankje Icl. nivo sensor vervangen of is het opnieuwe gevult ?
[quote=citroënmonteurtje]Is trouwens het compelte tankje Icl. nivo sensor vervangen of is het opnieuwe gevult ?[/quote]
Dit is een model met Eolys-zak en pomp (1283) , geen tank, geen nivosensor
Het nivo wordt niet gemeten maar berekend
Die Eolys zak was leeg en is idd vervangen
[url=http://img75.imageshack.us/i/scannen0001...][img]http://img75.imageshack.us/img75/1667/sc...[/img][/url]
Hier is er geen sensor "minimum additief", ditis een berekende waarde.
[quote=citroënmonteurtje]Is trouwens het compelte tankje Icl. nivo sensor vervangen of is het opnieuwe gevult ?[/quote]
Eerste vraag : in welke computer krijg je de permanante storing niet gewist ?
Probleem is opgelost :D
Update BSI naar versie 17.16
Telecodering controleren
*Bij het gegeven additiefinspuiting in BSI 2 mogelijkheden:
- zonder FAP
- Multiplex gestuurd
*Multiplex gestuurd opnieuw getelecodeerd
Nieuwe globale test: Storing in injectie niet meer permanent
Laaaaaange reset
- contact uit 5 min wachten
- accu los en 1uur laten staan
Accu aangesloten, Globale test, storingen wissen, storing blijft weg :D
Dank aan iedereen die mee nagedacht heeft!
[quote=GOVA]Eerste vraag : in welke computer krijg je de permanante storing niet gewist ?[/quote]
In de injectieberekenaar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar