Hallo, ik heb storingscode p0300 en p420 gekregen tijdens het rijden op LPG(snelweg)
Tijdens het rijden ging daarna nog het MIL lichtje knipperen ipv statonair branden.
Ik rijd nu zolang op benzine.
De klachten voorgaand aan deze storing, was een onauwkeurige lpg meter, het rode lampje van de lpg meter ging niet meer aan tijdens de start en stotteren bij veel vermogen vragen of overschakeling naar benzine.
Nu heb ik 2 LPG bedrijven gebeld, 1 vraagt voor de diagnose/uitlezel 60 euro ex btw, de andere vraagt 12,50 ex werkuren. beide bedrijven gaven aan, dat het uitlezen ongeveer een uur duurt, dit lijkt me nogal lang, of is die LPG computer zo langzaam?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen idee hoe lang het duurt om een LPG-computer uit te lezen / resetten / opnieuw in te leren / repareren.
Maar je hebt duidelijk een mengsel probleem op LPG. Zo groot dat nu je katalysator ook al kapot is.
Dus eerst naar een LPG-specialist om het systeem te laten repereren en daarna een katalysator (laten) monteren.
Volgende keer als dat lampje knippert ofwel meteen van brandstof wisselen, danwel motor uitzetten, dan heb je kans dat de katalysator nog net niet kapot is.
Ik heb daarna met mijn eobd stekker en de laptop de codes gewist en op benzine geen melding meer gekregen, weet je zeker dat mijn kat dan kapot is?
Op benzine loopt nl ie goed
15 jaar
Kan tot zo'n 500 a 600 km duren voordat de conde P0420 weer komt.
Maar alles is mogelijk. Aangezien je EOBD uit kunt lezen kun je ook live data zien.
Wat zijn de signalen van alle lambda-sondes (bij warme motor) bij stationair en verhoogd (3200) toerental?
Dan zal ik moeten zoeken naar andere software, ik had maar een demo met beperkte mogelijkheden
15 jaar
hoi tim je kan controleren of je kat nog goed is op benzine met de 4gas tester co moet 0.2 of lager co2 boven de15% hc lager dan30% o2 lager 10% suc6
Ik ga vrijdagmiddag naar de gasspecialist voor een diagnose van de gascomputer, vandaag is storing p0300 weer teruggekomen, wel vreemd dat ik daarvoor over een treinovergang reed, die heel erg hobbelig was,alsof de cat dan een te grote schok krijgt?
Of zou het toch de bobine zijn die niet helemaal goed meer is?
p.s. Km stand: 210.000
15 jaar
gngtje, "O2 lager dan 10%". Is dat niet wat veel?
Thefxr, P0300 heeft niets met de cat te maken, maar zou heel misschien door de schok kunnen zijn veroorzaakt.
Kan zowel een contact probleem bij de bobine(s) of injectors zijn als een meetfout (software fout) in de ecu.
update:
Vrijdag naar een LPG station geweest, hij kon de teleflex niet uitlezen, in samenspraak de map/druksensor vervangen en en drooggasfilter laten plaatsen, 4gasmeting gedaan die was goed.
Morgen de stadslichten vervangen en dan naar de APK.
tot nu toe geen storing meer gehad, hopen dat het zo blijft.
15 jaar
APK is gedaan, nog niet eens adviespunten, geen last meer van een storing gehad.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar