ik rij een bx 1.9 tzd 1991 en pas geleden was er een retourleiding van mijn veebol afgesprongen was zo verhopen met een slangeklem en wat gesleutel maar hierna begon mijn sturbekrachtiging raar te doen soms valt deze even 1 of 2 seconden uit en dan doet hij het weer de ene zegt lucht ( is toch zelf ontluchtend?) de ander zegt LHM vloeistof oud? (is net nieuw) wie kan mij helpen doet het naar alle kanten toe?
reactie graag via email famvherwaarde@home.nl
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
haha ik ken het probleem komt zekker voor al als je net de boht uit komt?
gooi er maar wat hydrolik olie bij voor de veering en je zal zien dat het over is.
gr tijne(spreekt uit ervaring)
helaas is vooral bij koude start en VOOR dat ik moet gaan sturen
er zit genoeg lhm in. dus is dat niet het probleem.
19 jaar
als je stuurbekrachtinging het niet doet voor dat je moet sturen maakt het dus ook niet uit.
en zet de bx in de hoogste stand en kijk waar het olie nivo op staat minimum is te laag meot op de helft staan.
gr tijne
19 jaar
Hoi ik ken dit probleem ook maar dat was niet zozeer te weinig vloeistof als wel gewoon zwarte LHM filters.
probeeer eerst die maar eens schoon te krijgen.
Gewoon met een kwast en wasbenzine.
succes
19 jaar
eitje
niks niveau maar eerder de voorraadbol.
immers, je pomp moet zowel de auto in de veren houden alsook de remmen aansturen.
bij wegvallen van de druk vult de voorraadbol tijdelijk dat verschil aan.
het is die bol die voor de versnellingsbak zit. vervang die met een nieuwe en je probleem is opgelost. greets van kreazyV8wuppo.
en ja ietwat te weinig olie kan ook dat euvel voortbrengen , maar vaker is het slecht onderhoud aan het hydrauliek systeem de oorzaak. en daar hoort het op druk zetten van de bollen ook bij.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar