close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C3: tikkende kleppen na koude start

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4Vti

Hallo,

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een gloednieuwe C3 Picasso 1.4Vti, kleur Noir Obsidien.
Het valt mij op dat nu de temperaturen buiten wat lager zijn de motor behoorlijk tikt (kleppen?) bij koude start.
Na een minuut is het overmatige tikken weer weg.
Weet iemand of dit normaal is of dat ik ermee terug moet naar dealer ??

Alvast dank voor jullie reacties.

v r.groet,
Eduardo

Geplaatst door

Eduardo (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou zeker de dealer laten luisteren.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

nee dat is niet normaal als het inderdaad een minuut duurt bij koude is de olie wel dikker en zal dan langer duren eer de klepstoters op druk komen, maar een minuut iste lang
succes jan

jan5047 0
badge

14 jaar

Na lang studeren door de dealer blijken het niet de kleppen te zijn, maar de distributie.
Nieuwe spanner voor de distributie geeft geen oplossing, geratel na de koude start blijft.
Iemand suggesties ??

Eduardo 0

14 jaar

ik kan het natuurlijk niet horen, maar meestal zit het toch echt in de spanner.

harry4203 2495
badge vip badge

14 jaar

Suggestie?
Ja hoor...bij de dealer laten staan tot het opgelost is.

Hans4040 1240
badge vip badge

14 jaar

hier is een mededeling van bij de dealer organisatie bekend
vervangen van tandwielen geleiders en spanner en bouten nokkenastandwielen vervangen

andreas08 0
badge

14 jaar

dat geldt vogens mij in principe alleen als de timing van de motor verlopen is. dit komt eigenlijk hoofdzakelijk voor bij de 1.6 turbo motoren. voor het rammelen(mits het natuurlijk bij de distr vandaan komt) zou het vervangen van de spanner voldoende moeten zijn.

harry4203 2495
badge vip badge

14 jaar

Inmiddels deze klacht ook bij de importeur neergelegd, want het getik vd distributie duurt tegenwoordig totdat de motor helemaal op temperatuur is.
Deze verschuilt zich achter de technische expertise vd dealer.
De dealer is inmiddels op het standpunt dat deze klacht behoort tot de producteigenschappen vd VTI 1.4 motor en wenst er verder niks meer aan te doen.
Toch voor de zekerheid maar 2 jaar aanvullende garantie afgesloten.

Eduardo 0

13 jaar

ik denk dat andreas het bij het juiste eind heeft en dat deze vervangen dienen te worden!

S400 0

13 jaar

Uiteindelijk wil Citroën hier verder niks aan doen.
Heb voor de zekerheid 2 jaar fabrieksgarantie bij gekocht.

Eduardo 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.