Van deze auto blijft de wijzer v.d. toerenteller onderin liggen
Bij gasgeven begint de teller bij ca. 2000 r.p.m. en functioneert verder normaal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit probleem ben ik in de vrachtautowereld regelmatig tegengekomen. Iedere keer opnieuw was het een onderbreking in de voeding van de dynamo (D+).
Hopenlijk hebben jullie hier iets aan.
als het toerental aangegeven wordt via de alternator, kaan een slippende riem oorzaak zijn
20 jaar
Het lijkt erop dat de dynamo pas begint te laden boven de 2000rpm
waarschijnlijk werkt het dynamo(accu)lampje niet,de oorzaak kan inderdaad een onderbreking zijn in de d+ draad of de dynamo zelf.maar mischien is gewoon het lampje stuk.via deze stroom kring wordt het veld van de dynamo bekrachtigt,zit hier een onderbreking in wordt het veld niet bekrachtigt.
door een hoger toerental te draaien zal de dynamo bekrachtigt worden door het rest magnetisme in je rotor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar